Òscar Escuder, actual president i que ostenta el càrrec des de fa 22 anys, optarà a la reelecció per continuar liderant l'entitat quatre anys més. L'exdirigent d'Esquerra al País Valencià Agustí Cerdà promovia una candidatura alternativa, però ha estat invalidada per un defecte de forma. Fonts d'aquesta candidatura no descarten emprendre accions legals pel que consideren que és decisió irregular, però la situació, ara com ara, és que només la llista d'Escuder és l'única opció per continuar al capdavant de l'entitat.
Plataforma per la Llengua farà dissabte dia 16 l'Assemblea General Ordinària, a l'Ateneu Barcelonès. Enguany, es porten a votació 13 càrrecs, la meitat dels que formen l'executiva. Entre els llocs que es votaran hi ha el de president, el de tresorer, el de delegat al País Valencià i les Illes Balears, els de quatre coordinadors i cinc vocals. A Cerdà l'acompanyaven el fundador de Parlem, Ernest Pérez-Mas, l'exportaveu de Poble Lliure, Guillem Fuster; l'actriu Carme Sansa, o l'advocada Isabel Casals.
En aquests anys sota la presidència d'Escuder, amb l'exdirigent de Reagrupament Rut Carandell a la direcció, Plataforma per la Llengua s'ha convertit en una entitat de referència en defensa de la llengua, amb 26.000 socis. Una de les prioritats d'aquests darrers mesos ha estat fer pressió per aconseguir l'oficialitat del català a la Unió Europea, un àmbit en què han liderat la resposta de la societat civil, però també han pressionat el Govern per donar resposta al retrocés de l'ús del català a l'escola o han proposat mesures per garantir els drets lingüístics en l'àmbit de la salut.
Òscar Escuder opta de nou a presidir la Plataforma per la Llengua
El valencià Agustí Cerdà promovia una candidatura alternativa que ha estat invalidada per un defecte de forma
- Òscar Escuder, president de Plataforma per la Llengua, en una imatge d'arxiu -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de març de 2024 a les 16:25
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol reclama a la UE que doni més seguretat als estats que volen intervenir el mercat de l'habitatge
-
Societat
Dos cotxes fabricats a Europa parlaran en català: «Es posa fi a una anomalia»
-
Societat
Nou de cada deu joves extutelats de Catalunya estudien o treballen
-
Societat
Alerten de possibles fraus comprant loteria per internet: així és com ho has de fer
-
Societat
Un donant d'esperma portador d'un gen cancerigen té 197 fills a Europa, 35 dels quals a Espanya
-
Societat
Calendari laboral 2026 a Catalunya: tots els dies festius i ponts de l'any
