21
de febrer
de
2016, 16:12
Actualitzat:
16:15h
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana no utilitzar el servei de metro els dies 22 i 24 de febrer, dilluns i dimecres que ve, durant les jornades de vaga convocades pel comitè d’empresa, per "evitar aglomeracions", davant els serveis mínims decretats per la Generalitat, que segons l'empresa "no podran absorbir" la demanda d'un dia feiner sumada a la que generi el Mobile World Congress. En cas de necessitat, la direcció del metro prendrà "mesures de restricció del servei per garantir la seguretat de les persones, sense descartar el tancament d'estacions si hi ha risc que se'n superi la capacitat".
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que dilluns i dimecres es mantinguin uns serveis mínims equivalents al 50% de l'oferta habitual en hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 h) i del 30% en la resta de franges horàries. Segons TMB això vol dir que durant l'aturada els trens circularan amb intervals molt superiors als normals, que oscil·laran entre els 8-10 minuts de les hores punta i els 18-20 de les hores vall.
En un dia laborable, la xarxa de metro sol registrar 1.300.000 entrades en total, de les quals 332.000 es concentren a la franja de 5 a 10 del matí, i prop de 120.000 en la punta de 8 a 9 hores. La celebració del Congrés de Mòbils farà "incrementar en uns 50.000 viatgers la càrrega diària de passatge". Un volum de viatgers com aquest "no podrà ser absorbit si la capacitat de transport del metro es redueix dràsticament per la vaga", assegura en el comunicat. Per tant TMB recomana considerar altres mitjans de transport o bé evitar els desplaçaments en aquestes dues dates.
La direcció de TMB ha transmès al Departament un informe detallat de la demanda prevista per als dies de vaga per trams horaris i dels efectes que tindrà l'afluència d'assistents al MWC, per argumentar la necessitat d'uns serveis mínims del 80% en hora punta i del 60% en hora vall, més un 100% en línies automàtiques.
"Vaga desproporcionada"
Pel que fa a la convocatòria de vaga, TMB la considera "desproporcionada en relació amb la realitat de les condicions laborals a Metro" i en relació a les "expectatives clares de millora en el pròxim conveni col·lectiu".
L'empresa detalla que en la negociació s'ha compromès a incloure un increment salarial d’un 1% per al 2016, equivalent a 360 euros anuals per empleat, més una compensació variable lligada a increments de productivitat; la reducció de 8 hores en la jornada anual, fins a les 1.666 hores; la cobertura de totes les baixes que es produeixin a partir d’ara per garantir el manteniment del nivell d’ocupació actual, l'ampliació de la contractació a temps complet de manera progressiva; l'ampliació de la contractació indefinida a partir de jubilacions parcials.
En el seu comunicat TMB lamenta que els representants dels treballadors "no hagin valorat l'esforç realitzat per l'empresa" en l'oferta presentada dimecres i desenvolupada ahir en la mediació, que contenia aquestes "importants millores econòmiques i de contractació", i reitera la seva ferma "voluntat de diàleg per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora faci avançar el servei de transport de Metro".
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que dilluns i dimecres es mantinguin uns serveis mínims equivalents al 50% de l'oferta habitual en hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 h) i del 30% en la resta de franges horàries. Segons TMB això vol dir que durant l'aturada els trens circularan amb intervals molt superiors als normals, que oscil·laran entre els 8-10 minuts de les hores punta i els 18-20 de les hores vall.
En un dia laborable, la xarxa de metro sol registrar 1.300.000 entrades en total, de les quals 332.000 es concentren a la franja de 5 a 10 del matí, i prop de 120.000 en la punta de 8 a 9 hores. La celebració del Congrés de Mòbils farà "incrementar en uns 50.000 viatgers la càrrega diària de passatge". Un volum de viatgers com aquest "no podrà ser absorbit si la capacitat de transport del metro es redueix dràsticament per la vaga", assegura en el comunicat. Per tant TMB recomana considerar altres mitjans de transport o bé evitar els desplaçaments en aquestes dues dates.
La direcció de TMB ha transmès al Departament un informe detallat de la demanda prevista per als dies de vaga per trams horaris i dels efectes que tindrà l'afluència d'assistents al MWC, per argumentar la necessitat d'uns serveis mínims del 80% en hora punta i del 60% en hora vall, més un 100% en línies automàtiques.
"Vaga desproporcionada"
Pel que fa a la convocatòria de vaga, TMB la considera "desproporcionada en relació amb la realitat de les condicions laborals a Metro" i en relació a les "expectatives clares de millora en el pròxim conveni col·lectiu".
L'empresa detalla que en la negociació s'ha compromès a incloure un increment salarial d’un 1% per al 2016, equivalent a 360 euros anuals per empleat, més una compensació variable lligada a increments de productivitat; la reducció de 8 hores en la jornada anual, fins a les 1.666 hores; la cobertura de totes les baixes que es produeixin a partir d’ara per garantir el manteniment del nivell d’ocupació actual, l'ampliació de la contractació a temps complet de manera progressiva; l'ampliació de la contractació indefinida a partir de jubilacions parcials.
En el seu comunicat TMB lamenta que els representants dels treballadors "no hagin valorat l'esforç realitzat per l'empresa" en l'oferta presentada dimecres i desenvolupada ahir en la mediació, que contenia aquestes "importants millores econòmiques i de contractació", i reitera la seva ferma "voluntat de diàleg per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora faci avançar el servei de transport de Metro".