Un 16% de les escoles hauran de modificar part del projecte lingüístic per adaptar-se a la nova normativa

El 84% dels centres educatius no han de fer canvis en haver contestat afirmativament a les preguntes del qüestionari enviat per Educació

Publicat el 11 de juliol de 2022 a les 19:11
Un 16% dels centres educatius hauran de modificar alguna part del seu projecte lingüístic per adaptar-se a la nova normativa. Es tracta dels centres que han respost "no" a algunes de les preguntes del qüestionari que el Departament d'Educació els va enviar a finals de maig.

[noticiadiari]2/235021[/noticiadiari]
Aquest incloïa set preguntes binàries –de sí o no- i si es responien totes afirmativament s'entenia que el projecte s'adaptava al nou decret aprovat pel Govern per blindar el català a l'escola. En canvi, si alguna resposta era negativa, els centres havien de modificar aquella part del projecte lingüístic per tal d'adaptar-se a la nova normativa. Aquests centres disposen ara d'un any per fer aquestes modificacions, amb l'acompanyament de la inspecció.

La primera de les preguntes era si el projecte preveu que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, és la normalment emprada com a llengua vehicular i d'aprenentatge. La segona demanava si el projecte preveu també que el català sigui la llengua d'ús normal en l'acollida de l'alumnat nouvingut. La tercera feia referència a l'ús curricular i educatiu tant del català com del castellà i la quarta qüestiona si el projecte incorpora criteris exclusivament pedagògics i des d'un abordatge global, integrador i de transversalitat curricular per determinar la presència i el tractament de les llengües oficials.

La cinquena pregunta demanava si el projecte lingüístic té en compte la diagnosi de la realitat sociolingüística del centre, la sisena si té en compte els resultats de les proves i avaluacions periòdiques, tant internes com externes, en les diferents etapes educatives. El qüestionari es tancava amb la pregunta sobre si el projecte lingüístic evita l'ús de percentatges en l'ensenyament i l'ús de les llengües.