ESET advierte de una vulnerabilidad que facilita a los atacantes saltarse la clave de acceso al iPhone, acceder a las fotografías y enviarlas a través de Apple Message
— ESET España (@ESET_ES) 22 d’octubre de 2018
Accede a la noticia completa en: https://t.co/yb7aREaWCP vía @ComputingBPS pic.twitter.com/1NpeUevpvI
Amb aquesta vulnerabilitat, i a través de les funcions de Voice Over i l'assistent virtual Siri es pot accedir a la galeria d'imatges. Voice Over serveix per llegir en veu alta el que es mostra a la pantalla, mentre que Siri obeeix les ordres que l'usuari dona al telèfon i les duu a terme sense necessitat de teclejar res. Amb la combinació d'ambdues funcions, si algú es deixa el telèfon damunt la taula, amb una ordre i sense tocar la pantalla es pot accedir a la galeria. La lògica porta a deduir que, a més d'obrir la galeria només amb ordres verbals, també es pot ordenar a Siri que enviï una imatge a qualsevol dels nostres contactes (a través d'Apple Message, però).
Els dispositius més afectats són els que tenen instal·lada l'última versió actualitzada de l'iOS, el sistema operatiu d'Apple (v.12.0.1), i els nous models, inclosos l'iPhone X i el XS. Eset ja ha fet arribar aquesta errada de seguretat a l'empresa nord-americana, i Apple ja s'ha encarregat d'informar els seus clients que està treballant en una solució però que de moment, no deixin els iPhones a tercers.