El d'Institut Escola Mestre Andreu és el nom que parteix amb avantatge per esdevenir el més votat del procés de participació que durant tota aquesta setmana està vivint el centre escolar de Sant Joan de les Abadesses. El pedagog Josep Maria Andreu i Reñé ha estat una de les icones que més s'han prestigiat al municipi.
Tot i que havia nascut a Montblanc, va ser un pedagog que va tenir influència en la renovació pedagògica i docent a Sant Joan. Durant vint anys va exercir de mestre a la població, deixant-hi una forta petjada. De fet el carrer on hi ha l'Institut Escola, ja porta el nom del Mestre Andreu, denominació que també duia un dels dos centres que hi havia al municipi -el Centre d'Educació Infantil i Primària Mestre Andreu- abans que es fusionessin amb l'escola Abadessa Emma en l'actual IE Sant Joan.
El nom que ara mateix porta el centre, és una de les quatre possibilitats que també es poden votar. La denominació del poble és la que s'atribueix per defecte quan es crea una nova escola, tal com va passar el curs 2010-11. Existeixen dues opcions més. Una és la d'IE Abadessa Emma, en record de la primera abadessa de Sant Joan, fundadora del monestir i filla de Guifré el Pilós.
Aquesta també tindria lligams amb el passat recent de l'educació al poble. L'última és la d'un altre nom habitual al municipi, IE Taga, nom de la muntanya central del Ripollès, que curiosament es troba entre els municipis d'Ogassa, Pardines i Ribes de Freser. La seva accessibilitat des de Sant Joan la converteix però en un cim molt apreciat entre els vilatans.
L'aposta de la direcció del centre és precisament la d'IE Mestre Andreu, tal com van proposar el novembre passat. L'AMPA va considerar que calia consultar-ho als pares i mares dels alumnes, que ho estan decidint amb els seus vots. Les quatre propostes han estat ratificades pels historiadors i arxivers santjoanins Àlex Porta i Joan Ferrer. Cada pare i mare que tinguin com a mínim un alumne al centre pot dipositar un vot. El resultat haurà de ser ratificat per dos terços dels membres del Consell Escolar.
El dret a vot es pot exercir fins diumenge a la bústia de l'AMPA, aquest mateix dijous a l'Assemblea General de l'AMPA, a través del delegat de classe, o bé a les urnes que divendres hi haurà durant una hora (de 16:30 a 17:30) a l'escola.
Trien un nou nom per l'Institut Escola de Sant Joan
El del Mestre Andreu parteix amb avantatge respecte a tres opcions més, per recuperar el nom que havia tingut abans de la fusió
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de juny de 2016 a les 12:24
Actualitzat el 05 de juny de 2016 a les 10:43
Et pot interessar
-
Societat Investiguen Erling Haaland per provocar una commoció cerebral a la mascota del Manchester City
-
Societat L'històric rècord de Messi que ha superat un jugador de l'Atlètic de Madrid contra l'Espanyol
-
Societat Sí que es podran fer servir vapejadors a les platges de Barcelona
-
Societat Arbres caiguts, talls ferroviaris i a les carreteres i la Volta, en escac: el vent sacseja Catalunya