El cafè és una de les begudes que conquereix els consumidors. Però ha de ser bo. Aquest ingredient és un dels més consumits al món, així que moltes marques aprofiten per treure'n rèdit i comercialitzar-lo en supermercats i botigues.
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha aprofitat la popularitat del cafè per escollir quin és el millor dels supermercats espanyols, segons la seva qualitat i preu al mercat. Ha analitzat 25 cafès molts de súper i ha arribat a la conclusió que qualitat i preu no sempre van junts.
De fet, l'anàlisi de l'OCU mostra que moltes de les marques de cafè que s'han posicionat als primers llocs del rànquing pertanyen a les cadenes d'alimentació. I així passa amb el que encapçala la llista: la marca blanca d'Alcampo, Auchan.
Segons informen els experts, el cafè Auchan presenta un aroma persistent i un contingut moderat de cafeïna (1,3%). El preu és de 5,80 euros el quilo i ha obtingut una puntuació de 77 punts sobre 100 pel seu sabor equilibrat de qualitat. El segon, Carrefour, es queda amb 76/100, i és apreciat pel seu aroma suau i un color clar.
"El cafè molt és el que més es ven, tant en la modalitat de natural com de barreja, combinat amb el torrefacte per obtenir un cafè fosc, de sabor fort i amarg", explica l'OCU. És per això que s'han triat cafès de diferents tipus per fer una anàlisi més exhaustiva. Els experts asseguren que tots compleixen la normativa, però que falta informació en l'etiquetatge: "Sobre l'origen i la varietat del cafè, la seva absència és pràcticament generalitzada".