Consells bàsics per a les rebaixes d'hivern, segons l'OCU

Durant el mes de gener els comerços ofereixen productes significativament més barats

Aparador de rebaixes en una sabateria de Nou Barris.
Aparador de rebaixes en una sabateria de Nou Barris. | Adrià Costa
Redacció
02 de gener de 2025, 12:39
Actualitzat: 12:48h

Quan s'acaben les festes de Nadal comencen les tradicionals rebaixes d'hivern on els establiments comercials ofereixen tota mena de productes a preus més barats. És un bon moment per fer-se amb allò que desitgem però amb un preu significativament reduit, ja que alguns productes tindran 30% el 50% o fins i tot el 70% de descompte. 

Amb l'objectiu de garantir unes compres segures l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) fa públics alguns consells per assegurar-nos que allò que comprem és veritablment més econòmic que fa unes setmanes. 

En el cas de la roba i el calçat, l'OCU preveu un significatiu increment de les vendes, ja que moltes famílies han retardat les compres de Nadal a conseqüència de la inflació però són molts els sectors que durant el mes de gener i febrer oferiran preus rebaixats dels seus productes. . 

Consells bàsics per a encarar les rebaixes amb prudència i seguretat:

El principal consell de l'OCU és que els consumidors facin un seguiment real dels preus del producte que volen comprar però n'hi ha d'altres. 

  • Fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans de sortir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.
  • Comprovar que al costat del preu rebaixat apareix el preu antic. Aquest producte ha d'haver format part de l'oferta habitual de la botiga durant almenys un mes (i si va tenir diversos preus, el menor serà el de referència).
  • Preguntar si hi ha condicions especials. Les botigues físiques no estan obligades a admetre una devolució, tret que hi hagi un defecte o una tara; i fins i tot admetent-la, el reemborsament podria no ser en efectiu, sinó en una targeta o val canviable. Per contra, en les compres en línia existeix un període legal de desistiment de 14 dies durant el qual no fa falta justificar el motiu de la devolució.
  • Prioritzar comerços adherits al sistema arbitral de consum: els problemes es resolen d'una manera més ràpida i gratuïta.
  • Conservar sempre el tiquet o factura simplificada de la compra; és vital per a poder reclamar posteriorment. Per cert, tots els establiments han de comptar amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.