Canvi de tendència en els viatges des de l'Estat. L’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE) ha informat que quatre de cada deu empreses del sector han notat un retrocés en la demanda de viatges als Estats Units per al conjunt de l’any 2025, en favor d’altres destins.
Així ho indica una enquesta sobre les previsions de vacances realitzada a 400 agències. L'enquesta no anticipa la intensitat de la caiguda en la demanda, però assegura que és "prou significativa a aquestes altures de temporada". La mateixa enquesta indica que, en canvi, les empreses turístiques no preveuen canvis en l'arribada de viatgers estatunidencs a Espanya.
Pel que fa a la campanya de Setmana Santa, les companyies estimen que les reserves creixeran un 15% aquest any respecte al 2024. Segons els resultats de l’enquesta, un 61% d’agències de viatges està registrant un increment de reserves d’almenys un 10% i dins aquest grup, pràcticament la meitat situa aquest increment per sobre del 15%. Per la seva banda, un 29% espera igualar els resultats de la campanya de l’any passat i només un 10% ha respost que podria quedar per sota de 2024.
Les destinacions asiàtiques triomfen
Així doncs, la patronal preveu que la Setmana Santa especialment tardana marcarà un inici de la temporada turística “molt positiu” per les agències de viatges per als destins de costa, que es beneficien que el període de vacances caigui a mitjans d’abril. A banda de les destinacions de platja, aquest any s’ha detectat una tendència a “fer viatges a destinacions més llunyanes, especialment a països asiàtics”, com ara Tailàndia, Corea, Vietnam o Filipines.
També continuen amb demanda alta els viatges a països europeus, especialment escapades urbanes a destinacions com Itàlia, França o Alemanya i al Regne Unit, que es manté en aquesta llista de preferits malgrat l’entrada recent en vigor dels visats ETA.
Entre les destinacions estatals preferides pels clients locals per a aquest període hi ha, en primer lloc, les Illes Canàries, seguides de les Illes Balears, la Costa Brava i la costa d’Andalusia. Segons el 65% dels enquestats, el pressupost mitjà se situa per sobre dels 1.500 euros per persona. Pel que fa als visitants, un 72% de les visites reservades a l’Estat corresponen a viatgers estrangers principalment provinents de França, Regne Unit, Estats Units o Alemanya.