Una nova investigació indica que les dosis més altes de corticoides tòpics, que s'utilitzen habitualment per tractar afeccions inflamatòries de la pell, estan relacionades amb el risc de patir osteoporosi i fractures òssies associades, segons publiquen els seus autors al Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology.
Els investigadors van seleccionar 129.682 casos d'osteoporosi i 34.999 de fractura osteoporòtica major (FMO) de la Base de Dades de Recerca de l'Assegurança Nacional de Salut de Taiwan i els van aparellar amb 518.728 i 139.996 pacients sense cap patologia relacionada. Després de comparar-ho, l'equip va trobar clares relacions dosi-resposta entre l'ús a llarg termini de corticoides tòpics i l'osteoporosi i la FMO.
Per exemple, en comparació amb l'absència de dosis, les dosis baixes, mitjanes i altes acumulades de corticoides tòpics es van associar amb probabilitats 1,22, 1,26 i 1,34 vegades més grans de desenvolupar osteoporosi en cinc anys. Aquestes dosis respectives es van relacionar amb probabilitats 1,12, 1,19 i 1,29 vegades superiors de patir FMO. A més, el risc d'osteoporosi i FMO era més elevaten les dones que en els homes, així com en persones més grans de 50 anys.
[noticiadiari]2/266688[/noticiadiari]
"Aquest estudi posa en relleu que l'ús de corticoides tòpics per tractar afeccions inflamatòries de la pell s'ha de fer amb molt de compte i els metges han de ser conscients d'aquests possibles efectes secundaris", ressalta l'autor corresponent Chia-Yu Chu, de l'Hospital Universitari Nacional de Taiwan i la Facultat de Medicina de la Universitat Nacional de Taiwan.
[plantillavirals]
Descobreixen un nou risc de l'ús abusiu de cremes amb corticoides
Salut
Els efectes secundaris adversos es presenten amb més freqüència en dones i en persones més grans de 50 anys
ARA A PORTADA
-
Alimentació Vuit errors que cometem amb els suplements alimentaris i poden afectar-te greument Víctor Rodrigo
-
-
Societat Aquests són els noms que més triomfen entre els nadons a Catalunya: un expert explica per què ACN
-
Salut Un metge alerta sobre l’aliment relacionat amb el càncer de còlon: «Consumir-lo una vegada a la setmana n’augmenta el risc» Neus Climent
-
Publicat el
21 de desembre de 2023 a
les 20:56
Actualitzat el
17 de juny de 2024 a les
14:40
Et pot interessar
-
Salut
La clau per viure fins a 13 anys menys sense demència, segons un nou estudi
-
Salut
La intel·ligència artificial identifica un possible nou fàrmac contra l’artrosi
-
Salut
Compte si prens aquests medicaments: «La calor pot descompensar-los», segons una psicòloga
-
Salut
El sorprenent vincle entre nervis que podria evitar el càncer de boca, segons un estudi
-
Salut
L'efecte desconegut de les temperatures extremes: acceleren l'envelliment, segons un nou estudi
-
Salut
L'error que comets de viatge que provoca estrenyiment i malmet el sol pelvià, segons una metgessa
