Tres frases que mai s'han de respondre a Wallapop: poden ser una estafa

L'Organització de Consumidors i Usuaris, en col·laboració amb la plataforma de compravenda de segona mà, adverteixen dels riscos de l'aplicació

Una persona fa servir l'aplicació de Wallapop
Una persona fa servir l'aplicació de Wallapop | Hugo Fernández Alcaraz
Redacció
03 d'octubre de 2024, 16:50

Les ciberestafes cada cop són més habituals. Segons el Ministeri de l'Interior, a l'Estat ja s'han comès en la primera meitat de l'any uns 237.000 delictes cibernètics, un 9% més que en el mateix període del 2023. I un dels punts on es produeixen aquests enganys són en les plataformes com Wallapop.

Aquesta empresa, juntament amb l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha presentat les tres frases que no s'han de respondre, ja que es poden tractar d'una estafa. L'objectiu és garantir que les transaccions són segures i que les que tenen potencial fraudulent no es produeixin.

"Dona'm el teu correu electrònic i reservo el producte"

Amb aquesta primera frase, el ciberdelinqüent busca sortir dels canals de contacte de l'aplicació per evitar els seus controls de seguretat. En aquest cas, Wallapop recorda que no és necessari compartir dades personals, ni obrir enllaços i arxius adjunts. Cal tenir en compte que el procés de compravenda mai requerirà sortir de l'aplicació.

 

"Fes-me una transferència i t'envio el producte"

Un altre comentari habitual entre els estafadors proposa formes de pagament que es troben al marge de l'aplicació i que no admeten reemborsament, com pot ser una transferència o un Bizum. La resposta del ciberdelinqüent serà no enviar res, o una caixa buida, o un producte de valor inferior al prèviament acordat. Cal recordar que Wallapop permet pagar en persona o a través del seu programa d'enviaments.

 

"No m'ha arribat el producte"

Aquesta última frase té l'objectiu d'enganyar als venedors fent-los creure que l'empresa logística ha perdut el paquet, que li ha arribat un producte incorrecte o que té menys valor. Sigui com sigui, cal dotar-se de les vies d'ajuda de l'aplicació per comprovar si el problema és real i procedir a la seva solució en cas que pertoqui.