19
de juliol
de
2011
Els alcalde de Vic i Ripoll volen doble via fins a la capital del Ripollès. Foto: Adrià Costa
La doble via de tren ha d'arribar fins a Ripoll. Aquesta és la voluntat que comparteixen els alcaldes de les capitals del Ripollès i d'Osona. Jordi Munell, que avui ha rebut el seu homòleg vigatà Josep Maria d'Abadal, admet que es tracta d'una “quimera” però que la “voluntat” ha de permetre que el projecte esdevingui una realitat. Es tracta de la primera reunió oficial entre els dos alcaldes després del 22-M i que ha servit per segellar l'aposta per potenciar la unió ferroviària pocs dies després de tancar la carpeta de l'autovia.
Si no se'n parla, no es farà”, ha assenyalat i, tal i com ha recordat el mateix Vila d'Abadal, “tampoc fa 20 anys ningú creia que la C-17 desdoblada fos una realitat”. Per aquest motiu han volgut segellar la voluntat comuna que la doble via fins a Ripoll s'incorpori a l'estudi informatiu –actualment en redacció- que només la contempla fins a Vic. “Cal fer pressió des d'ara a les administracions superiors”, han reblat. Sigui com sigui, el desdoblament ferroviari no es començaria a construir fins al 2015.
Jordi Munell ha recordat que l'estudi entregat a Territori mostra que els fluxos de viatgers són molt majors als que a vegades es pensa. “I sobretot hi ha un elevat potencial si es desdobla”, ha afegit. En aquest sentit, els alcaldes volen que a mig termini un metro comarcal uneixi les dues capitals amb una freqüència de 20-25 minuts.
La doble via de tren ha d'arribar fins a Ripoll. Aquesta és la voluntat que comparteixen els alcaldes de les capitals del Ripollès i d'Osona. Jordi Munell, que avui ha rebut el seu homòleg vigatà Josep Maria d'Abadal, admet que es tracta d'una “quimera” però que la “voluntat” ha de permetre que el projecte esdevingui una realitat. Es tracta de la primera reunió oficial entre els dos alcaldes després del 22-M i que ha servit per segellar l'aposta per potenciar la unió ferroviària pocs dies després de tancar la carpeta de l'autovia.
Si no se'n parla, no es farà”, ha assenyalat i, tal i com ha recordat el mateix Vila d'Abadal, “tampoc fa 20 anys ningú creia que la C-17 desdoblada fos una realitat”. Per aquest motiu han volgut segellar la voluntat comuna que la doble via fins a Ripoll s'incorpori a l'estudi informatiu –actualment en redacció- que només la contempla fins a Vic. “Cal fer pressió des d'ara a les administracions superiors”, han reblat. Sigui com sigui, el desdoblament ferroviari no es començaria a construir fins al 2015.
Jordi Munell ha recordat que l'estudi entregat a Territori mostra que els fluxos de viatgers són molt majors als que a vegades es pensa. “I sobretot hi ha un elevat potencial si es desdobla”, ha afegit. En aquest sentit, els alcaldes volen que a mig termini un metro comarcal uneixi les dues capitals amb una freqüència de 20-25 minuts.