Els alcaldes creuen en la «quimera» de la doble via fins a Ripoll

Primera reunió oficial entre Jordi Munell i Vila d'Abadal en la qual segellen la voluntat de potenciar la unió ferroviària entre Osona i el Ripollès.

Arnau Urgell
19 de juliol de 2011
576_1310056411_Adri_Costa_TREN_RENFE_RIPOLL_2011_06
576_1310056411_Adri_Costa_TREN_RENFE_RIPOLL_2011_06 | Adrià Costa
Els alcalde de Vic i Ripoll volen doble via fins a la capital del Ripollès. Foto: Adrià Costa

La doble via de tren ha d'arribar fins a Ripoll. Aquesta és la voluntat que comparteixen els alcaldes de les capitals del Ripollès i d'Osona. Jordi Munell, que avui ha rebut el seu homòleg vigatà Josep Maria d'Abadal, admet que es tracta d'una “quimera” però que la “voluntat” ha de permetre que el projecte esdevingui una realitat. Es tracta de la primera reunió oficial entre els dos alcaldes després del 22-M i que ha servit per segellar l'aposta per potenciar la unió ferroviària pocs dies després de tancar la carpeta de l'autovia.

Si no se'n parla, no es farà”, ha assenyalat i, tal i com ha recordat el mateix Vila d'Abadal, “tampoc fa 20 anys ningú creia que la C-17 desdoblada fos una realitat”. Per aquest motiu han volgut segellar la voluntat comuna que la doble via fins a Ripoll s'incorpori a l'estudi informatiu –actualment en redacció- que només la contempla fins a Vic. “Cal fer pressió des d'ara a les administracions superiors”, han reblat. Sigui com sigui, el desdoblament ferroviari no es començaria a construir fins al 2015.

Jordi Munell ha recordat que l'estudi entregat a Territori mostra que els fluxos de viatgers són molt majors als que a vegades es pensa. “I sobretot hi ha un elevat potencial si es desdobla”, ha afegit. En aquest sentit, els alcaldes volen que a mig termini un metro comarcal uneixi les dues capitals amb una freqüència de 20-25 minuts.
Arxivat a