Només un de cada cinc usuaris dels Serveis Socials de Sabadell té bo social

Ana González
19 de febrer del 2016
Actualitzat a les 12:02h
L'informe analitza el consum energètic entre els usuaris dels Serveis Socials
L'informe analitza el consum energètic entre els usuaris dels Serveis Socials | Albert Alemany/Nació Digital.
Només el 20% de les famílies ateses pels Serveis Socials de l'Ajuntament de Sabadell disposa de bo social, segons un informe sobre consum energètic en aquest col·lectiu elaborat per les regidories de Sostenibilitat i Acció Social del consistori corresponent al 2014. Durant aquest any, es van gestionar 5.569 prestacions d'urgència social, de les quals 1.274 han estat per despeses de subministrament elèctric, que han comportat 116.597 euros destinats a aquest concepte.

Segons aquest estudi, el consum mitjà per llar de les famílies beneficiàries de les prestacions és un 29% inferior a les famílies no usuàries dels Serveis Socials. A més, la majoria es concentren en una única comercialitzadora i el 24% podria aconseguir estalvis si tinguessin contractada la potència adequada. Cal sumar‐hi el fet que el 9% de les famílies ateses tenen contractats serveis addicionals, que en molts casos són innecessaris.  

La prestació mitjana per ajut se situa en 91,52 euros per família i, del total de recursos destinats al pagament de prestacions d’urgència, el 29% corresponen al pagament de deutes i/o altres conceptes.

Pel que fa a l’aigua, durant el 2014 es van atendre 1.350 peticions de bonificació del pagament de les quotes. Aigües de Sabadell i l'Ajuntament van posar en marxa un fons de solidaritat per eximir del pagament a les famílies en situació de pobresa energètica. És la regidoria d'Acció Social qui estudia cada cas. Durant el 2014 es van destinar 79.000 euros a aquest fons, que va ser complementat amb 38.000 euros aportats pel consistori.