Confiança en què el soterrament a Gràcia - Can Feu es licitarà l'any que ve

El Parlament va donar ple suport a la iniciativa | La Plataforma Soterrament FGC ARA assegura, però, que fins que no hi hagi la partida corresponent assignada als pressupostos no s'ho creuran

Acció de la plataforma
Acció de la plataforma | Norma Vidal
Redacció
27 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 19:53h
La Plataforma Soterrament FGC ARA confia en què les obres per soterrar les vies del tren fins el castell de Can Feu es licitin a principis de l'any que ve. Així ho han manifestat els seus representants en roda de premsa, després que el Parlament va manifestar dimecres el seu suport unànim a les reivindicacions per dur a terme l'obra.

La Comissió de Territori del Parlament va aprovar per unanimitat una resolució que insta al Govern de la Generalitat a complir els compromisos adquirits respecte el soterrament, i que preveu finalitzar l'obra al 2019. A la sessió hi van participar membres de la plataforma, així com el regidor de la Crida per Sabadell Maties Serracant.

"Des de fa mesos la Generalitat es va comprometre a acabar el soterrament l'any 2018, per això des de la plataforma demanem coherència a tots els grups parlamentaris perquè el suport del Parlament es faci efectiu en els pressupostos", ha assenyalat el portaveu de la plataforma, Isidre Soler. En aquest sentit, ha esperat que es pugui confirmar la presència en els pressupostos de la partida corresponent al soterrament i enllaçar d'una vegada per totes els dos barris.

Les conclusions de la comissió tècnica pel soterrament de les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) calculaven que si se segueix el calendari previst i es disposa de la dotació pressupostària corresponent, l’obra podria estar totalment executada entre finals de 2018 i principis de 2019, amb unes obres detallades en el següent mapa:
 obres:




Canvi de model constructiu
 
Pel que fa al sistema constructiu, s’ha optat per un sistema de micropilotatges en lloc del de murs pantalla, fet que ajuda a reduir el cost final de l’obra. Mentre durin els treballs, a més, els trens mantindran el servei sense interrupció, utilitzant les vies actuals que s’acabaran convertint, quan entri en funcionament la part soterrada, en les provisionals que caldrà eliminar.
 
El projecte preveu que es treballi en les vies a l’alçada del carrer Cèsar Torras, mentre que els trens sortirien a l’exterior passat els murs del Castell de Can Feu, ja de camí a Sant Quirze del Vallès.
 
En total, el cost de l’obra s’ha reduït dels 31 als 20,2 milions d’euros. Amb el projecte bàsic ja redactat, ara s’està treballant en el projecte constructiu, que hauria d’estar enllestit com a molt tard al juliol. La previsió passa perquè es puguin licitar les obres per començar els treballs a principis de 2017, fet pel qual, amb un termini d’execució de 22 mesos, podria entrar en funcionament entre finals de 2018 i principis de 2019.