Acció Sindical Bages tanca el conflicte laboral amb el restaurant Cube food&drink

El sindicat havia denunciat l'establiment per un acomiadament improcedent i pel cobrament de les hores extres

Publicat el 18 de febrer de 2020 a les 09:43
Actualitzat el 18 de febrer de 2020 a les 09:48
Després de més de dos mesos arrossegant un conflicte laboral per l'acomiadament d'una treballadora al restaurant manresà Cube food&drink, aquest dilluns, Acció Sindical Bages ha fet públic el tancament de la situació de conflicte en arribar a un acord amb l'empresa. "Finalment hem pogut tenir el diàleg que demanàvem i hem arribat a un acord satisfactori per a la nostra companya i extreballadora del restaurant. Per això aturem les mobilitzacions" informen des del sindicat.

L'empresa de restauració havia estat denunciada als jutjats pel què Acció Sindical Bages considerava un acomiadament il·legal i injust, ja que, segons el sindicat, la treballadora va ser acomiadada després de negar-se a realitzar una feina que no li corresponia per la seva categoria. A la demanda també s'hi reclamava el pagament de més de 300 hores extres acumulades de l'extensió de la jornada laboral i a raó d'aquests motius el sindicat s'havia mobilitzat diverses vegades a les portes del restaurant. Segons fonts sindicals es tracta d'un acord satisfactori per a la seva afilada "fruit de la mobilització i l'acció sindical" i fan una crida a "lluitar contra totes i cadascuna d'aquestes situacions d'abús per part de les empreses a l'hostaleria".

Des del sindicat celebren l'acord i reivindiquen "la necessitat d'organitzar-se i afilar-se per a revertir situacions" com la que es va viure al restaurant. Recorden que "a la primera conciliació el propietari del restaurant no reconeixia el que finalment s'ha fet evident per mitjà de l'acció sindical, que l'acomiadament no era just i que es devien les hores extres".