33 països d’Àfrica i Orient Mitjà, 17 d’Amèrica, 16 d’Àsia i Oceania i 29 d’Europa seran els objectius de les Cambres catalanes per al 2010 per a promoure-hi la internacionalització de les empreses. El Pla d’Acció Internacional de les Cambres per a l’any vinent inclou més de tres-centes accions entre missions comercials directes i inverses, visites a fires, trobades empresarials, missions d’estudi i seminaris i accions de formació, de manera que s’ofereix a les empreses un ampli ventall de propostes per iniciar-se en l’exportació o bé per obrir nous mercats.
Tot i que les empreses del Bages poden accedir a qualsevol de les accions programades, la Cambra de Manresa en coordinarà directament sis. Seran les trobades dels sectors de l’automoció i de la construcció al Marroc, una missió comercial de grans compradors i una missió d’estudi del sector de la subcontractació industrial també al Marroc, una missió comercial a Algèria i la participació a la fira Eurosupply-Eurolite de Salzburg, a Àustria. Els països del magreb i l’Àfrica mediterrània fa temps que són un objectiu prioritari per a la Cambra de Comerç de Manresa, que disposa d’un bon coneixement de la zona i de molta experiència sobre el terreny.
La Cambra també ha programat 15 accions de formació adreçades a empreses que volen iniciar-se o ampliar la seva activitat internacional. Es tracta de seminaris de curta durada que es repartiran al llarg de l’any i que tracten temes específics de comerç internacional.
Especialització per sectors
Una de les novetats del Pla d’Acció Internacional 2010 és el plantejament d’accions especialitzades per sectors. Els sectors específics als quals s’adrecen són la indústria (automoció, aeronàutica, tecnologies mèdiques, microtecnologia i energia), l’agroalimentari, la maquinària i subministraments agrícoles, el medi ambient, les tecnologies TIC, l’habitatge i l’audiovisual. Per cadascun d’aquests sectors es proposa un paquet d’accions a diferents zones geogràfiques atenent a cites específiques com ara la celebració de fires.
Un dels plans sectorials que té continuïtat aquest any és el de la subcontractació industrial, dirigit a pimes industrials catalanes que vulguin internacionalitzar la seva activitat. Aquestes empreses poden inscriure’s a la borsa de subcontractació (www.subconcat.net), que donarà difusió a la seva oferta i els permetrà rebre consultes de possibles compradors. A més, podran beneficiar-se de les més de 50 accions de suport i promoció internacional adreçades exclusivament a empreses subcontractistes.
Accions individualitzades
Un any més la Cambra oferirà també el Programa Individual de Prospecció i Consolidació de Mercats, consistent en dissenyar una estratègia de promoció internacional personalitzada segons les necessitats de l’empresa. A partir de l’elecció del país objectiu, la Cambra, en col·laboració amb consultores privades i els Centres de Promoció de Negocis del COPCA, elabora per a l’empresa un programa de viatge i una agenda de contactes específica.
Tot i que les empreses del Bages poden accedir a qualsevol de les accions programades, la Cambra de Manresa en coordinarà directament sis. Seran les trobades dels sectors de l’automoció i de la construcció al Marroc, una missió comercial de grans compradors i una missió d’estudi del sector de la subcontractació industrial també al Marroc, una missió comercial a Algèria i la participació a la fira Eurosupply-Eurolite de Salzburg, a Àustria. Els països del magreb i l’Àfrica mediterrània fa temps que són un objectiu prioritari per a la Cambra de Comerç de Manresa, que disposa d’un bon coneixement de la zona i de molta experiència sobre el terreny.
La Cambra també ha programat 15 accions de formació adreçades a empreses que volen iniciar-se o ampliar la seva activitat internacional. Es tracta de seminaris de curta durada que es repartiran al llarg de l’any i que tracten temes específics de comerç internacional.
Especialització per sectors
Una de les novetats del Pla d’Acció Internacional 2010 és el plantejament d’accions especialitzades per sectors. Els sectors específics als quals s’adrecen són la indústria (automoció, aeronàutica, tecnologies mèdiques, microtecnologia i energia), l’agroalimentari, la maquinària i subministraments agrícoles, el medi ambient, les tecnologies TIC, l’habitatge i l’audiovisual. Per cadascun d’aquests sectors es proposa un paquet d’accions a diferents zones geogràfiques atenent a cites específiques com ara la celebració de fires.
Un dels plans sectorials que té continuïtat aquest any és el de la subcontractació industrial, dirigit a pimes industrials catalanes que vulguin internacionalitzar la seva activitat. Aquestes empreses poden inscriure’s a la borsa de subcontractació (www.subconcat.net), que donarà difusió a la seva oferta i els permetrà rebre consultes de possibles compradors. A més, podran beneficiar-se de les més de 50 accions de suport i promoció internacional adreçades exclusivament a empreses subcontractistes.
Accions individualitzades
Un any més la Cambra oferirà també el Programa Individual de Prospecció i Consolidació de Mercats, consistent en dissenyar una estratègia de promoció internacional personalitzada segons les necessitats de l’empresa. A partir de l’elecció del país objectiu, la Cambra, en col·laboració amb consultores privades i els Centres de Promoció de Negocis del COPCA, elabora per a l’empresa un programa de viatge i una agenda de contactes específica.