
L’autor del conte, David Estrada, és un estudiós de l’humor en la literatura infantil catalana des dels inicis de la revista “El Patufet” i ha estat en diverses ocasions al Solsonès. En el terreny docent la trama de Trescebes, transportista estableix moltes complicitats amb mestres i educadors.
En el llibre s’hi recullen un seguit d’històries d’un personatge singular que va existir a Canet de Mar, peripècia rere peripècia, amb notes d’humor, ironia i també crítica amb suport a la feina dels mestres. Uns relats que atrapen petits i grans, per riure i per reflexionar sobre l’educació. L’autor en una entrevista recent deia: “les històries breus que li passen a en Trescebes són les mateixes que explicava als meus fills per anar a dormir”.
La presentació d’aquest conte tindrà lloc al Museu de l’Escola Rural (carretera de Solsona a Bassella, km 10,5) el dimecres dia 25 de juliol, a les 19.30 hores.
La intervenció de David Estrada, que n’ha fet nombroses presentacions a escoles, anirà acompanyada de les il·lustracions de Sílvia Morilla. Els dos són docents vinculats al Maresme.
En finalitzar la presentació es regalaran els dibuixos fets per la il·lustradora durant l’acte i s’oferirà als assistents un petit refrigeri.