​La nova temporada del podcast solsoní «Llegir» estrena imatge i format i convida el públic a formar-ne part

El programa literari d'Uriol Gilibets i Eduard Gener s'emetrà en viu en el marc d'un cicle de cinc sessions que tindran lloc aquesta tardor.

Publicat el 19 d’octubre de 2023 a les 09:36
Actualitzat el 20 d’octubre de 2023 a les 08:28
Encetar cinquena temporada tot atansant el podcast en directe a la ciutat natal dels seus protagonistes sense defugir la tertúlia, la literatura i el bon gust. Aquest és l'objectiu del nou lliurament de Llegir, el podcast d'Uriol Gilibets i Eduard Gener. El duet de solsonins es conjura novament per dur en escena el que fins ara ha estat un programa merament radiofònic i que es pot recuperar a les plataformes Spotify i Ivoox. Ara, la proposta també vol passar pel sedàs de la performació mitjançant una posada en escena programada en cinc entregues i que, alhora, amalgama piano de cua, fil musical i bevenda de proximitat.

L'estudi de gravació Jezz Rec, capitanejat per Gener, acollirà a partir de les 19 h les quatre primeres funcions, previstes els dies 3, 10, 23 i 24 de novembre amb taquilla inversa, si bé cal reserva prèvia. En cadascuna de les dates s'emetran dos programes de trenta minuts, el punt de partida dels quals serà la vida i l'obra d'un autor o autora d'arreu. En aquesta ocasió, però, posar el focus en la trajectòria d'un personatge literari serà tan sols l'excusa per introduir l'entrevistat en qüestió i també el públic en el col·loqui. Tanmateix, el Tatrau Teatre és l'emplaçament escollit per al colofó del cicle, el 2 de desembre, amb els guionistes Manel Vidal (La Competència, de RAC1, i La Sotana) i Elisenda Pineda (TV3 i Catalunya Ràdio) com a convidats. En aquest cas, l'entrada té un preu de 15 euros i es pot adquirir a partir del divendres, dia 20 d'octubre, a través de la plataforma d'entrades de Turisme Solsonès.
 

Pel que fa a la nova edició, la tertúlia literària proposada per Gilibets i Gener combina la
participació de figures de l'escena cultural actual tant local com nacional. Les periodistes culturals Paula Carreras i Carlota Rubio, l'autor local Jaume Clavé, Raül Garrigasait com l'intel·lectual de capçalera o l'escriptora Laura Calçada, que signa el títol recent Fucking New York (Destino, 2023), són alguns dels noms que protagonitzaran la cinquena temporada. A banda, Llegir uneix esforços amb La Mare Cultural, l'entitat que s'ocuparà del servei de barra, on es podran trobar productes com vi, de Vinyes del Solsonès, o cervesa artesana, de La Pirata.

Llegir és una idea original d'Uriol Gilibets, si bé Eduard Gener s'hi va sumar al cap d'un any.
Des d'aleshores, el tàndem solsoní ha anat enriquint el podcast amb col·laboradors com
Roger Mas, Erika Escudero o l'enyorat Ton Ramonet. Ara, la voluntat del projecte —agafar la
cosa literària i intentar-la tractar des de l'òptica de la comèdia— es referma a partir d'un
format més atractiu que pretén "crear un espai a Solsona on acostar el podcast i contribuir alhora a la dinamització de la cultural local amb una oferta singular" segons paraules de Gilibets. Així mateix, el projecte advoca per la sostenibilitat professional amb la incorporació de proveïdors i serveis locals: "Volem demostrar que és possible descentralitzar propostes culturals d'aquesta mena, atès que aquí també tenim el talent i els recursos per tirar-les endavant", manifesta Gener. Per aquest motiu, el llançament té la participació de Joan Solé, a l'audiovisual, Marta Soldevila quant a la producció, la dissenyadora Erika Escudero i la periodista Maria Moreno.

La nova temporada de Llegir és una iniciativa d'Uriol Gilibets i Eduard Gener amb el suport de Jezz Records i la col·laboració de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC),
l'Ajuntament de Solsona, La Mare Cultural, Tatrau Teatre i Hotel Sant Roc.