Ja fa temps que ho volíem dir públicament i es què fins i tot una carta pot costar d’escriure i pair. Efectivament, el Comú de Solsona està en hores baixes. Després de la desfeta electoral, ens vàrem desmotivar molt, i poc a poc hem anant deixant de ser actius en aquests darrers temps. Cadascú de nosaltres ha dedicat el seu temps a altres projectes. Per això estem en un punt de reflexió, una parada tècnica.
Creiem però que el Comú, i abans Fòrum, ha fet molta feina per Solsona, pensem que hem col·laborat en canviar la ciutat i el pensament de la seva gent. Algunes de les millores socials i urbanístiques que gaudim ara son gràcies a la lluita del Comú i de Fòrum.
Agraïm a tota la gent que ens heu fet costat i confiança durant tots aquests anys i esperem retrobar-nos de nou en un nou marc en el futur.
Això si, aprofitem per reivindicar que per millorar la comarca cal canvis de gent i de maneres de governar. Creiem que al Solsonès li cal un nou Consell Comarcal, per això animem als votants que entre tots i totes ho fem possible. I també a Solsona hi ha feina per fer, tot aportant una visió d’esquerres transformadora com ha fet el Comú fins ara.
Veiem que a altres ciutats com Barcelona neixen plataformes com Guanyem i Solsona no hauria de ser menys. La unió fa la força i és millor que es treballi per un món millor en comú i en xarxa que individualment o en petits grups. Per això varem iniciar contactes per treballar en aquesta direcció. Però malauradament no han donat fruit, en part perquè no hem posat prous energies. Potser Solsona no esta preparada encara per un plantejament així. Fòrum va néixer amb aquest esperit, i el Comú ho va continuar. Amb la voluntat d’aglutinar a totes les persones que compartissin les ganes de transformar la ciutat, amb una manera de fer clarament democràtica, independent, catalanista d’esquerres i amb una forta base social i mediambiental.
Creiem que tard o d’hora a Solsona es crearà una plataforma oberta a tots els col·lectius i persones que vulguin activar de nou l’esquerra més social i compromesa amb l’estat de dret de les persones i els col·lectius; i sobretot per ajudar a construir un futur responsable i sostenible al Solsonès. La part més difícil és la d’unir forces socials i polítiques que col·laborin i trobar gent nova amb ganes de treballar pel nou projecte. Nosaltres aportarem el nostre granet de sorra tot i que caldrà sang nova per passar endavant. Esperem que sigui l’espurna per fer créixer de nou el pensament social i democràtic al Solsonès.
Gràcies i fins molt aviat.
ARA A PORTADA
-
Societat Triple empat i emoció fins al final al Concurs de Gossos d’Atura d’Odèn Ramon Estany Montanyà
-
Societat La Vall d’Ora reuneix la Festa Major en una sola jornada per alerta d’incendi forestal Ramon Estany Montanyà
-
Successos Un llamp origina un foc forestal a Odèn i activa sis unitats terrestres i un recurs aeri Ramon Estany Montanyà
-
Societat Torà commemora el centenari d’Antonio Simó Tarrés amb un reconeixement institucional Ramon Estany Montanyà
-
Societat El Solsonès estrena «El Bressol», un espai de criança per a pares i infants de 0 a 3 anys Ramon Estany Montanyà
Publicat el
25 de febrer de 2015 a
les 14:44
Et pot interessar
-
Política
El Solsonès traspassa la gestió del Centre Sanitari a Althaia en una jornada definida per Marc Barbens com «trista però esperançadora»
-
Política
La CUP Solsonès expressa reserves pel traspàs del Centre Sanitari a Althaia
-
Política
Aliança Catalana proposa Martí Prades Ponsirenas com a cap de llista a l’alcaldia de Solsona
-
Política
La consellera Hernández apropa les mesures del Pla de Govern a la comarca del Solsonès
-
Política
L’alcalde de la Coma i la Pedra reivindica el paper dels pobles en el marc del Dia d’Europa
-
Política
Què hem fet per l'habitatge a Solsona?
