El Centre Excursionista del Solsonès organitza un monogràfic de seguretat i primers auxilis a la muntanya

Es farà els dies 14 i 15 de setembre al Casal de Cultura i les inscripcions estan obertes en línia fins al dia 1. Costen 70 euros a les persones amb llicència i 81,50 les que no en tinguin, amb descomptes a diversos col·lectius

Publicat el 24 d’agost de 2024 a les 20:54

Aquesta formació està especialment destinada a muntanyencs experts i novells que pretenen adquirir els coneixements bàsics de seguretat i de primers auxilis a la muntanya per poder afrontar amb més eficàcia els problemes de salut que es puguin trobar en aquest entorn.

L’equip docent estarà format per membres de l’Escola Catalana d’Alta Muntanya, un tècnic de muntanya mitjana i un bomber.

El primer dia es farà una presentació però el gruix principal del curs serà una sortida teòrico-pràctica els dos dies. S’abordaran temes com els accidents de muntanya, els perills i riscos del medi natural, l’alimentació i preparació física, els problemes que es poden presentar i es farà un repàs de cures bàsiques. També es parlarà de com actuar en cas d’accident o de problemes de salut, què s’ha de dur a la farmaciola, com activar els serveis de rescat o consells de supervivència en cas d’accident. Podeu trobar tota la informació sobre aquest curs monogràfic al web de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya. En cas de dubte, podeu enviar un correu electrònic a cexsolsones@gmail.com

MATERIAL PER CURSETISTA

No cal un material específic. Roba còmoda per a sessions pràctiques.

CONTINGUTS:

Accidents de muntanya.
Perills i riscos del medi natural.
Alimentació, hidratació i preparació física.
Actuació en cas d’accident.
Problemes de salut.
Farmaciola.
Com actuar en problemes bàsics de salut.
Treball de casos d’actuació en cas d’accident.
Serveis de rescat.
Supervivència.
Problemes específics de muntanya.
Repàs pràctic de cures bàsiques, mobilitzacions i immobilitzacions de fortuna.