La Fundació Zoo del Pirineu fa una crida a la prudència a les carreteres durant els vespres i les nits d’estiu.
Amb la calor, molts animals salvatges esperen que baixin les temperatures per sortir a buscar aliment. També ho fan mares que han d’alimentar les seves cries i animals joves que encara estan aprenent a moure’s pel territori.
Això fa que, aquests dies, sigui més fàcil trobar fauna a la carretera quan es fa fosc, sobretot en trams de bosc, zones rurals i carreteres secundàries.
Des del Zoo del Pirineu recorden que un atropellament pot acabar en accident per al conductor, però per a l’animal sovint significa la mort.
Per això demanen un gest senzill: al vespre, aixecar el peu de l’accelerador. El centre insisteix que reduir la velocitat pot evitar accidents i salvar vides.
