Aquest projecte s’ha dut a terme en grups i ha seguit una metodologia estructurada basada en diverses fases de desenvolupament. En primer lloc, cada grup va generar una idea inicial per a un producte, tenint en compte la seva utilitat pràctica en l’àmbit d’una oficina, per tal que el regal resultés útil i valorat pels destinataris.
Un cop definida la idea base, es va procedir a la creació d’un moodboard que els va permetre establir una idea de la gamma de colors coherent amb la imatge que volíen transmetre, així com recollir elements d’inspiració visuals —ja fossin objectes, textures, formes o estils— que influirien en el disseny del producte final.
- Disseny del producte
Amb els conceptes clars i els colors seleccionats, van realitzar un croquis a mà del producte, indicant-hi les mides exactes i les característiques principals, aspectes essencials per garantir la viabilitat del projecte. A continuació, van traslladar aquest croquis al programa Inkscape, amb el qual van dissenyar la peça en format 2D. Aquest pas els va permetre ajustar amb precisió les dimensions del producte i calcular quantes unitats podíen tallar en una fullola de fusta de 120x80 cm.
Amb el disseny digital finalitzat, van acudir al FabLab, un espai de fabricació digital ubicat dins del mateix centre educatiu, on van utilitzar la màquina de tall làser per materialitzar les peces dissenyades.
- Producte acabat
El projecte final es va concretar en una presentació on es detallaven totes les etapes del procés: des de la idea fins a la fabricació del producte i la seva presentació formal.
Aquest projecte els ha permès entendre la importància de seguir un procés de treball ben estructurat, fomentar la creativitat i la iniciativa pròpia, i sobretot desenvolupar competències com el treball en equip, la responsabilitat i l’ordre. A més, ha estat una oportunitat enriquidora per posar en pràctica coneixements adquirits i aplicar eines de disseny i fabricació digital en un context real i professional.