Projecció a Solsona de «20.000 especies de abejas»

El teatre comarcal projecta '20.000 especies de abejas' (Espanya, 2023), un drama sobre una nena trans de 8 anys, en el marc del cicle de cinema social i feminista La Cinèfila. L'entrada és gratuïta

Publicat el 17 de novembre de 2024 a les 07:35
Actualitzat el 17 de novembre de 2024 a les 07:57

En la seva opera prima, 20.000 especies de abejas (Espanya, 2023), la basca Estibaliz Urresola Solaguren escriu i dirigeix una història que retrata el pes que recau sobre Cocó (Sofía Otero), de 8 anys, a qui tothom insisteix a tractar com a Aitor, tot i que ella se sent identificada com una nena. Aquesta és la segona i darrera projecció del cicle La Cinèfila al teatre comarcal de Solsona el 21 de novembre a les 21 h.

Aquesta cinta va guanyar el premi Gaudí a millor obra novella, diversos Goya i l'Os de Plata a la jove  intèrpret al Festival de Berlín. 

La Cinèfila és una iniciativa del Consell Comarcal per oferir cinema amb perspectiva social i feminista. Hi col·laboren l'Ajuntament de Solsona i la Diputació de Lleida i l'entrada és lliure.