Sant Pere de Vilamajor celebra l'Aplec de Sant Elies

La inauguració de la nova Font de Borrell, recentment arranjada, entre els actes programats

Publicat el 25 d’abril de 2013 a les 09:03
Ermita de Sant Elies Foto: Viquipèdia

Com cada 25 d'abril, avui els veïns de Sant Pere de Vilamajor i del Baix Montseny s'enfilaran una vegada més a l'ermita del turó de Sant Elies, en aplec, per rememorar la fi d'una llarga epidèmia seguida d'una forta sequera al segle XV. Aquesta festa muntanyenca ha perdurat al llarg dels segles, celebrant-se cada 25 d'abril. 

A les 9 del matí ha començat la pujada a peu el recorregut de 8 quilòmetres des del Centre Cívic "El Pi Novell" per l'avinguda de Sant Elies, camí amunt, cap a l'ermita amb un desnivell de 700 metres. La pujada a peu acostuma a durar entre dues hores i dues hores i mitja. Una vegada dalt del turó s'inaugurarà la nova Font de Borrell, recentment arranjada amb la presència de la directora del Parc Natural del Montseny, Joana Barber i per l'alcalde de Sant Pere de Vilamajor, Martí Artalejo.

També s'ha programat la tradicional missa de l'aplec per demanar pluja pels camps de Vilamajor i benedicció dels "panets de Sant Elies". L'Aplec d'enguany també farà un viatge pel temps amb l'Higini Herrero del punt d'informació de La Mongia de Vilamajor per veure com va passar de capella a ermita i ens mostrarà on era la casa de l'ermità, la cisterna, les corts i la història centenària de l'aplec.

En el decurs de l'Aplec de Sant Elies també es destaparà el disseny escollit que s'utilitzarà pel cartell de la Festa Major de Sant Pere de Vilamajor 2013 i es donarà el premi al guanyador. Serà justament abans de l'arrossada popular.