Què fer aquest cap de setmana al Baix Montseny: 30, 31 de maig i 1 de juny de 2025

Consulta les activitats més destacades que s'han programat als municipis de la comarca natural

  • Ramon Mirabet i Manu Guix actuaran al Festival Rebrot. -
Publicat el 21 de març de 2025 a les 14:00
Actualitzat el 30 de maig de 2025 a les 17:56

Perquè no se t'escapi res, Nació Baix Montseny t'apropa una selecció de les activitats més destacades d'entre totes les que s'han programat aquest cap de setmana als municipis de la comarca natural. 

1.- Sant Celoni: Taller "Comptar i repartir Sardanes" amb Rafael Jiménez

Divendres 30 de maig de 2025. A les 19:00 hores. Els jardins de la Rectoria Vella acolliran un taller gratuït titulat "Comptar i repartir Sardanes", que impartirà l'expert Rafael Jiménez. Aquest taller forma part d’una sèrie que s'ha dut a terme els divendres 9, 16, 23 i 30 de maig. L'objectiu és divulgar la dansa tradicional de Catalunya i aprofundir en els trucs per comptar i repartir en una sardana.

2.- Santa Maria de Palautordera: Festival Rebrot

Divendres 30 i dissabte 31 de maig. El Parc del Reguissol es transformarà en l'escenari que aplegarà artistes destacats del panorama nacional català en una atmosfera acollidora al peu del massís del Montseny. El Festival Rebrot compta amb una programació de luxe per a una "primera edició inoblidable" on es donarà la benvinguda a l'estiu amb música de proximitat i carregada d'energia. 

El divendres 30 de maig, Manu Guix interpretarà un concert íntim a veu i piano, que repassarà els grans èxits de la seva carrera i també versions, amb el seu estil, de temes coneguts. Al llarg de la seva trajectòria el músic ha obtingut diversos reconeixements pel seu talent i la seva feina tant en àlbums personals com en musicals.

El dissabte 31 de maig Ramon Mirabet serà l'encarregat de tancar El Rebrot amb la presentació del seu nou disc “V”, que va publicar el gener d'aquest 2025. La gira de l'artista ja ha recorregut les quatre capitals catalanes i promet una nit de festa i emoció a Palautordera amb tota la seva banda. Mirabet es caracteritza pels ritmes festius, íntims i estiuencs amb lletres que parlen d'amor, de la llar i dels detalls de la vida

3.- Hostalric: Matinal de ioga al Castell

Dissabte 31 de maig de 2025. A les 9:30 hores. Preu: 15 euros. El Castell d’Hostalric acull una sessió especial de ioga a càrrec de Happy Yoga Girona. La pràctica tindrà lloc a l'espai del cavaller i al pati d’armes del castell, un entorn privilegiat amb vistes espectaculars al massís del Montseny i la serralada del Montnegre. La sessió, apta per a tots els nivells, combinarà postures dinàmiques, respiració, relaxació i meditació, amb l’objectiu de despertar l’energia vital i aportar pau interior.

Cal portar estoreta i reservar prèviament a través del web de Happy Yoga Girona. El punt de trobada és al pati d’armes del castell. No s’hi pot accedir en vehicle i l’aparcament més proper és el de les escoles (a 10 minuts a peu).

4.- Sant Esteve de Palautordera: Espectacles al Circ Cric

Dissabte 31 i diumenge 1 de juny de 2025. El Circ Cric de Sant Esteve de Palautordera ofereix la programació del Festival Circ Cric 2025, que convida a viure espectacles plens de màgia, emoció i connexió amb la natura. Les propostes, adreçades a persones de totes les edats, combinen el millor del circ amb la descoberta del territori amb l'objectiu de despertar els sentits i la imaginació dels espectadors. En concret aquest dissabte es podran veure els espectacles "CIA "i "Què Bèstia", a càrrec de Tortell Poltrona. El diumenge hi haurà la passejada amb el Follet del Montseny i l'espectacle EMBAMBA'T!, a càrrec de Tortell Poltrona.

5.- Sant Antoni de Vilamajor: Copa Catalana de Trial

Dissabte 31 de maig de 2025. De 14 a 20 hores. Sant Antoni de Vilamajor serà seu d’una de les proves de la Copa Catalana de Trial, concretament de la darrera cita del calendari 2025 i també de la més decisiva. La competició tindrà lloc a les instal·lacions de l’Escola de Trial Evolution, que tenen 10.000 metres quadrats de grandària i vistes al Montseny. Segons ha avançat l'Ajuntament, la competició comptarà amb la participació d’esportistes de primer nivell i està reconeguda com a UCI Class 1 (C1), fet que li atorga caràcter internacional i permet la participació de figures destacades del panorama del trial.

6.- Sant Esteve de Palautordera: Festival de Joves Músics Europeus RITMIKS

Dissabte 31 de maig de 2025. D'11:00 hores a 12:30 hores. Sant Esteve de Palautordera serà una de les seus de la 15a edició del Festival de Joves Músics Europeus RITMIKS, organitzat per l’ACEM i la Unió d’Escoles de Música d’Europa (EMU). Del 29 de maig a l’1 de juny, 4.000 joves músics de 18 països actuaran en 300 concerts repartits per 40 poblacions catalanes. El dissabte 31, el municipi acollirà dos concerts destacats d’orquestres i cors, amb la participació d’agrupacions de l’EMM Puig i Arabia i d’altres escoles europees. Els concerts tindran lloc de les 11:00 a les 12:30 hores. L’aforament és limitat i cal fer reserva prèvia per assistir-hi. 

7.- Sant Pere de Vilamajor: Vermut musical

Diumenge 1 de juny de 2025. A les 12 hores. A la plaça de l’Ajuntament, el cap de setmana acabarà amb un vermut musical sota les alzines amb Popurris Trio. El trio de músics interpretarà versions de cançons d'èxit del moment i també d'històriques. Tot plegat, acompanyat de vermut a la barra de la colla gegantera. L'entrada és gratuïta.