L'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera amb col·laboració de l'Institut Reguissol, Ràdio Vitamènia, Biblioteca Ferran Soldevila, l'Associació Cultural Frederica Montseny i la historiadora Montserrat Garriga organitzen la 9a edició de les Jornades de la Importància de la Memòria dedicades a la vida quotidiana durant el primer franquisme (1940-1950). Els actes es desenvoluparan a la Quadra, sala cultural.
Durant tota aquesta setmana ja s'han portat algunes activitats però el gruix de les jornades tindran lloc sobretot divendres i dissabte, dies 17 i 18 de novembre. Per divendres s'ha programat l'activitat Històries de Vida, una projecció d'audiovisuals realitzats pels alumnes de l'Institut Reguissol i posterior taula rodona de debat amb la participació de Montserrat Garriga, Joan Garriga i Sònia Abras.
Amb tot, la inauguració oficial es farà el divendres a partir de dos quarts de set de la tarda amb la participació de Sergi Zamora, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera; Joan Garriga, catedràtic de geografia, història i advocat; i Montserrat Garriga, historiadora i impulsora de les jornades.
Precisament, Joan Garriga farà una ponència inaugural La vida quotidiana durant el primer franquisme (1940-1950). El primer dia de les 9a Jornades s’acabarà amb la projecció de la pel·lícula Bienvenido Mr. Marshall.
La programació de dissabte inclou la repetició d'Històries de vida i l'acte de cloenda amb la participació de Montserrat Garriga, Eduard Clavé, membre de l’Associació Cultural Frederica Montseny i Jordi Xena, alcalde de Santa Maria de Palautordera. L'acte acabarà amb el tradicional berenar de pa amb xocolata i pa amb vi i sucre pels assistents organitzat per l’Associació Cultural Frederica Montseny.
IX Jornades de la importància de la memòria a Santa Maria de Palautordera
Enguany es dediquen a la vida quotidiana durant el primer franquisme (1940-1950).
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de novembre de 2017 a les 15:49
Actualitzat el 16 de novembre de 2017 a les 16:01
Et pot interessar
-
Societat Palautordera vol ser el poble que més camina
-
Societat Riells es queixa: un cotxe queda atrapat en un pas inundat
-
Societat La carrossera Indcar d'Arbúcies integra Car-bus.net i produirà 650 minibusos el 2026
-
Societat Palautordera impulsarà un centre de salut al Senegal
-
Societat Riells i Viabrea estrena un servei de taxi municipal
-
Societat Anuncien una inversió de tres milions d'euros al Castell d'Hostalric