Palau dedica unes jornades als camps de concentració franquistes

Divendres i dissabte se celebren les VIII Jornades de la Importància de la Memòria

Publicat el 18 de novembre de 2016 a les 15:38
Camps de concentració franquistes: Concentració o extermini? aquest és el títol de les VIII Jornades de la Importància de la Memòria que s'inauguren oficialment aquest vespre a partir de dos quarts de set a la Quadra, sala cultural de Santa Maria de Palautordera i que s'allargaran fins demà, tot i que durant la setmana ja s'han portat a terme algunes activitats.

Obriran les jornades el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera, Sergi Zamora; la historiadora palauenca Montserrat Garriga i l'escriptor Ramon Gasch, just abans de la conferència i debat "els camps de concentració a Catalunya, 1938-1942", a càrrec d'Aram Monfort, historiador i professor de la UAB.

Per demà està previst un recorregut per l'exposició temporal Vencedors i Vençuts, guiada i comentada per Montserrat Garriga. De la mateixa manera que s'ha previst el concert "El cant dels exilis: Casals i Pahissa", a càrrec de la Fàbrica de Lied. La cloenda anirà a càrrec de l'alcalde Jordi Xena, Montserrat Garriga, Ramon Gasch i Eduard Claver, membre de l'Associació Cultural Frederica Montseny.

Durant la setmana hi ha hagut una exposició bibliogràfica, l'exposició temporal Vencedors i Vençuts, el programa En Veu de Dona de Ràdio Vitamènia, dedicat a les Jornades de la Importància de la Memòria i el passi del documental El preu de la memòria" adreçat als alumnes de segon de batxillerat de l'Institut Reguissol de Santa Maria de Palautoredera.