06
d'abril
de
2023, 10:30
La Cambra de Comerç de Barcelona ha liderat, al llarg dels darrers tres anys, el projecte europeu Medusa, el qual ha tingut com a objectiu promoure el desenvolupament i promoció del turisme d'aventura en tot l’arc mediterrani. Durant aquest període, la iniciativa ha beneficiat directament a 25 entitats turístiques d’arreu d’Europa, que han aprofitat aquest suport per millorar i desenvolupar 55 productes de turisme d'aventura.
Aquest programa també ha arribat al Berguedà, on dues empreses han estat finançades per desenvolupar activitats de turisme d’aventura sostenible. Les beneficiàries han estat Guies d'Arrel i Pedratour. De fet, a Catalunya, el projecte ha impulsat el desenvolupament d'un total de cinc projectes. A més dels dos berguedans, han rebut finançament: Bikemotions (Alt Penedès); Plàncton, Divulgació i Serveis Marins (Baix Ebre); i SK Kayak (Alt Empordà). Entre les cinc iniciatives, s'han repartit ajuts per valor de 180.000 euros.
Paral·lelament, des de la Cambra assenyalen que, fruit de l’aposta, s’estima que més de 750 persones s’han beneficiat de formacions diverses, en matèries com la gestió sostenible, el desenvolupament de plans de negoci o tallers per a guies locals. Segons la directora de Projectes Europeus i d’Innovació de la Cambra de Comerç de Barcelona, Berta Pérez, el projecte ha deixat una "important empremta econòmica i social a la regió mediterrània", que xifra en més de 800.000 euros d’ajudes directes per al desenvolupament d’activitats d’aventura i activitat física que tenen lloc en entorns naturals, així com iniciatives d'immersió cultural.
Així, la col·laboració europea també ha treballat en un informe del mercat global sobre turisme d'aventura a la regió mediterrània, a més d’establir aliances estratègiques per promoure la gestió de destinacions entre el sector públic i privat de manera sostenible. A més, s’ha creat la marca Mediterranean Adventures, la qual promocionarà multitud de productes d’aventures a través del seu marketplace. En concret, aquest espai està actualment obert a operadors turístics i agències de viatges que vulguin donar a conèixer els seus productes al mercat global.
Aquest programa també ha arribat al Berguedà, on dues empreses han estat finançades per desenvolupar activitats de turisme d’aventura sostenible. Les beneficiàries han estat Guies d'Arrel i Pedratour. De fet, a Catalunya, el projecte ha impulsat el desenvolupament d'un total de cinc projectes. A més dels dos berguedans, han rebut finançament: Bikemotions (Alt Penedès); Plàncton, Divulgació i Serveis Marins (Baix Ebre); i SK Kayak (Alt Empordà). Entre les cinc iniciatives, s'han repartit ajuts per valor de 180.000 euros.
Paral·lelament, des de la Cambra assenyalen que, fruit de l’aposta, s’estima que més de 750 persones s’han beneficiat de formacions diverses, en matèries com la gestió sostenible, el desenvolupament de plans de negoci o tallers per a guies locals. Segons la directora de Projectes Europeus i d’Innovació de la Cambra de Comerç de Barcelona, Berta Pérez, el projecte ha deixat una "important empremta econòmica i social a la regió mediterrània", que xifra en més de 800.000 euros d’ajudes directes per al desenvolupament d’activitats d’aventura i activitat física que tenen lloc en entorns naturals, així com iniciatives d'immersió cultural.
Més de 3 milions per impulsar el turisme d’aventura a l’arc mediterrani
Els socis del projecte han posat punt final a l’estratègia en la conferència final que s’ha celebrat al Líban i que ha destacat els projectes implementats en els països participants, com el mateix Líban, Jordània, Tunísia, Catalunya i la regió de Puglia (Itàlia). En aquest sentit, s'ha conclòs que el projecte Medusa, cofinançat per la Unió Europea en el marc del Programa de Cooperació Transfronterera a la Mediterrània 'Conca Mediterrània' 2014-2020, ha comptat amb un pressupost total a escala europea de més 3,3 milions d’euros per donar visibilitat internacional a les destinacions on s’ofereixin els productes turístics d’aventura sostenible i fomentar la col·laboració entre les empreses turístiques dels diversos territoris d’implementació.Així, la col·laboració europea també ha treballat en un informe del mercat global sobre turisme d'aventura a la regió mediterrània, a més d’establir aliances estratègiques per promoure la gestió de destinacions entre el sector públic i privat de manera sostenible. A més, s’ha creat la marca Mediterranean Adventures, la qual promocionarà multitud de productes d’aventures a través del seu marketplace. En concret, aquest espai està actualment obert a operadors turístics i agències de viatges que vulguin donar a conèixer els seus productes al mercat global.