BRG Serveis vol cobrar el mateix dia que la resta de treballadors públics

Consideren que pateixen un greuge respecte del conjunt d'assalariats de l'Ajuntament de Berga i no descarten "accions majors" per aconseguir solucions

29 de desembre de 2023, 18:05
Actualitzat: 18:07h
Imatge d'arxiu de la façana de l'Ajuntament de Berga
Imatge d'arxiu de la façana de l'Ajuntament de Berga | Lídia López
Els delegats sindicals de BRG Serveis han enviat un escrit a l'equip de govern de l'Ajuntament de Berga per exigir mesures en el cobrament de les nòmines dels treballadors. I és que, segons han denunciat en un comunicat de premsa, pateixen un decalatge a l'hora de percebre els seus salaris respecte de la resta d'assalariats del consistori. "No entenem que BRG sigui sempre l'últim a cobrar", lamenten.

BRG Serveis és una empresa municipal que s'encarrega de la neteja de diferents edificis de titularitat del consistori, com la Residència Sant Bernabé, les escoles públiques, la Biblioteca Vinyes i Cluet o el Teatre Municipal, entre altres. També s'ocupa de la gestió de la zona blava de la ciutat i dels serveis de l'Oficina Local d'Habitatge. En definitiva, i tal com asseveren, són treballadors que formen part de "l'engranatge de l'Ajuntament de Berga" tot i que, a efectes administratius, funcionen com a externs. "Volem fer palès que l'Ajuntament no pot tractar com a proveïdor l'empresa municipal", remarquen.

En concret, i tal com han detallat els representants sindicals a Nació Berguedà, l'empresa vol posar punt final al greuge del personal de BRG Serveis respecte de la resta d'assalariats de l'Ajuntament de Berga, que perceben les seves nòmines abans que acabi el mes corrent. Un context de desigualtat que s'ha vist accentuat en dues ocasions aquest 2023, la darrera aquest mes de desembre, i sis vegades d'ençà de la pandèmia, quan el pagament ha trigat encara una mica més de l'habitual, amb endarreriments d'entre quatre i set dies a l'hora de cobrar, amb els inconvenients que això suposa per al conjunt de treballadors.

Per aquest motiu, BRG Serveis ha traslladat el seu malestar i la petició perquè l'equip de govern reverteixi aquesta situació a través d'un escrit als regidors Aleix Serra i Moisès Masanas, responsables de les àrees de BRG i Hisenda respectivament, així com a l'alcalde, Ivan Sànchez, exigint que "els treballadors de l'empresa són municipals i, per tant, haurien de ser tractats com a tal".


Possibles accions si la casuística no es resol

L'enviament de l'escrit ha estat el primer pas per formalitzar la demanda per part dels representants sindicals de BRG Serveis. Ara bé, si no denoten cap moviment o actuació per resoldre la problemàtica denunciada, l'empresa no descarta tirar endavant altres accions per fer pressió. "Aquests fets ja recurrents han de deixar de passar o ens veurem empesos a prendre accions majors", adverteixen a l'escrit, alertant que "l'empresa pública efectua un servei essencial a la ciutat, i una aturada pot tenir greus conseqüències pels ciutadans".

D'aquesta manera, l'estadi final per assolir canvis seria una vaga dels treballadors de l'empresa pública, la qual, en aquests moments, no es contempla. En canvi, sí que són més plausibles altres iniciatives com fer una plantada davant l'Ajuntament, tot i reconèixer que "no hi ha res en ferm". Sigui com sigui, els delegats sindicals assenyalen que qualsevol acte serà consensuat entre el conjunt dels treballadors.


Voluntat d'acostar la data de pagament

Per part de l'equip de govern, el regidor d'Hisenda, Moisès Masanas, ha explicat, en declaracions a aquest mitjà, que té constància que "totes les nòmines han estat pagades dins el termini dels convenis vigents". Ara bé, s'ha mostrat comprensiu respecte del sentiment de biaix del personal de BRG respecte dels de la resta de la casa, pel fet que "tenen raó que existeix un decalatge i sempre cobren uns dies després".

Així, Masanas ha avançat que "estudiarem la manera d'acostar tant com sigui possible els pagaments" i, en especial, de corregir les forquilles de liquidació quan hi ha dies festius (com ha estat el cas d'aquest desembre) per tal que no repercuteixi en l'economia dels treballadors de l'empresa pública. "Procurarem ser el més àgil possible de cara a corregir les disfuncions", s'ha compromès.

En tot cas, el titular d'Hisenda també s'ha mostrat "sorprès" per l'advertiment sobre una aturada de serveis, pel fet que "des que soc regidor, tots els pagaments s'han fet dins els marges del conveni". Sigui com sigui, ha refermat el seu "màxim respecte a tot el personal de BRG" i ha reafirmat la disposició per aproximar el termini de pagament dels salaris a la data del conjunt de personal del consistori. "La voluntat de l'Ajuntament és arreglar aquesta situació, i estic convençut que l'objectiu dels treballadors és continuar fent bé la seva feina", ha conclòs Masanas.

 

Arxivat a