Durant molts anys, el PSC va ser capdavanter a l'hora de reclamar millores en les comunicacions del Berguedà. Qui vulgui, pot consultar hemeroteca i arxius d'ajuntaments i el Parlament, on trobarà nombroses mocions, propostes i resolucions del partit, demanant la millora de la xarxa de carreteres, tant les principals com les secundàries. Tot, per eliminar l'escletxa territorial que patim en referència a les línies de transport col·lectiu que ens comuniquen amb les grans ciutats i el greuge, un any més, de quedar fora de la T-Mobilitat.
Quan es va fer realitat l'autovia fins a Berga, vam proposar acords amb altres partits per a garantir-ne la continuïtat fins a Bagà – Túnel del Cadí. No té cap lògica tenir autovia fins a Berga i continuar amb una carretera de dos carrils. Només s'han de veure els col·lapses constants per a comprovar que necessitem convertir la carretera en autovia. A més, estem parlant d'una via europea, l'E-9.
Fa poques setmanes, vaig presentar, en nom del partit, una moció al Consell Comarcal, recordant el compromís de la Generalitat de continuar el format d'autovia fins al Túnel del Cadí. La moció es va aprovar per unanimitat i, pocs dies després, el Grup Parlamentari Socialista – Units per Avançar defensava una proposta similar al Parlament. Es va aprovar, tot i que amb el vot en contra de la CUP. Curiosa contradicció d'aquesta formació respecte del que va votar al Consell Comarcal del Berguedà. Però el que ens va sorprendre és constatar que la Generalitat, 10 anys després i malgrat haver assegurat i signat que continuaria l'autovia fins a Bagà, resulta que ni tan sols havia aprovat l'expedient d'impacte mediambiental. És a dir, ens ha enganyat durant tots aquests anys, fent-nos pensar que realment hi estava treballant. Ara, gràcies a les propostes socialistes, el tema torna sobre la taula, i ens comprometem a fer-ne un seguiment fins a aconseguir tenir el desdoblament.
I és que no solament pensem en la gent que va cap a la Cerdanya, no. Estem pensant sobretot en la gent de la comarca, que vol venir a Berga o vol tornar a casa seva i no ho pot fer en unes condicions mínimament adequades. Els divendres al vespre i els dissabtes al matí es fa gairebé impossible sortir de Berga per anar cap a algun dels 15 pobles de l'Alt Berguedà, i els diumenges a la tarda resulta inviable baixar d'aquests pobles cap a la capital. No és ni just, ni acceptable.
Però, és que si cap amunt és complicat, no ho és menys cap als costats de Berga. La C-26, que va de Solsona a Ripoll passant per Berga, té unes condicions molt poc adequades. Es va prometre millorar i eixamplar la calçada en el tram Navès–Avià–Berga, i tot seguit procedir a executar el projecte redactat i aprovat 10 anys enrere, que recorre Berga–Vilada–Borredà. Tampoc, aquests dos trams estan programats per fer-se immediatament. Pensem reclamar-ho tant a escala de Consell Comarcal com en el Parlament de Catalunya. I tampoc s'ha dut a terme la variant de Sagàs, a la carretera que va de Gironella a Vic passant per Prats de Lluçanès. Porta 5 anys de retard i no veiem data concretada, en cap lloc oficial. Serà un altre dels compromisos del PSC, perquè la Generalitat doni compliment. En resum, estem lluny d'on hauríem d'estar. Berga ha de tenir bones comunicacions en totes direccions.
Per altra banda, ens trobem en un moment clau, on pròximament donarem vida al Polígon d'Olvan. Aquest espai pot jugar un paper transcendental com a hub entre les comarques de Ripollès, Solsonès, Bages, Lluçanès, Moianès, Osona i Cerdanya. I molt més important, es pot convertir un espai estratègic en l'eix E9. Tot això tindrà sentit si interconnectem la comarca amb bones comunicacions, propiciant així una millor mobilitat entre les diferents comarques, on el Berguedà i Berga esdevinguin el centre de totes elles.
Quan es va fer realitat l'autovia fins a Berga, vam proposar acords amb altres partits per a garantir-ne la continuïtat fins a Bagà – Túnel del Cadí. No té cap lògica tenir autovia fins a Berga i continuar amb una carretera de dos carrils. Només s'han de veure els col·lapses constants per a comprovar que necessitem convertir la carretera en autovia. A més, estem parlant d'una via europea, l'E-9.
Fa poques setmanes, vaig presentar, en nom del partit, una moció al Consell Comarcal, recordant el compromís de la Generalitat de continuar el format d'autovia fins al Túnel del Cadí. La moció es va aprovar per unanimitat i, pocs dies després, el Grup Parlamentari Socialista – Units per Avançar defensava una proposta similar al Parlament. Es va aprovar, tot i que amb el vot en contra de la CUP. Curiosa contradicció d'aquesta formació respecte del que va votar al Consell Comarcal del Berguedà. Però el que ens va sorprendre és constatar que la Generalitat, 10 anys després i malgrat haver assegurat i signat que continuaria l'autovia fins a Bagà, resulta que ni tan sols havia aprovat l'expedient d'impacte mediambiental. És a dir, ens ha enganyat durant tots aquests anys, fent-nos pensar que realment hi estava treballant. Ara, gràcies a les propostes socialistes, el tema torna sobre la taula, i ens comprometem a fer-ne un seguiment fins a aconseguir tenir el desdoblament.
I és que no solament pensem en la gent que va cap a la Cerdanya, no. Estem pensant sobretot en la gent de la comarca, que vol venir a Berga o vol tornar a casa seva i no ho pot fer en unes condicions mínimament adequades. Els divendres al vespre i els dissabtes al matí es fa gairebé impossible sortir de Berga per anar cap a algun dels 15 pobles de l'Alt Berguedà, i els diumenges a la tarda resulta inviable baixar d'aquests pobles cap a la capital. No és ni just, ni acceptable.
Però, és que si cap amunt és complicat, no ho és menys cap als costats de Berga. La C-26, que va de Solsona a Ripoll passant per Berga, té unes condicions molt poc adequades. Es va prometre millorar i eixamplar la calçada en el tram Navès–Avià–Berga, i tot seguit procedir a executar el projecte redactat i aprovat 10 anys enrere, que recorre Berga–Vilada–Borredà. Tampoc, aquests dos trams estan programats per fer-se immediatament. Pensem reclamar-ho tant a escala de Consell Comarcal com en el Parlament de Catalunya. I tampoc s'ha dut a terme la variant de Sagàs, a la carretera que va de Gironella a Vic passant per Prats de Lluçanès. Porta 5 anys de retard i no veiem data concretada, en cap lloc oficial. Serà un altre dels compromisos del PSC, perquè la Generalitat doni compliment. En resum, estem lluny d'on hauríem d'estar. Berga ha de tenir bones comunicacions en totes direccions.
Per altra banda, ens trobem en un moment clau, on pròximament donarem vida al Polígon d'Olvan. Aquest espai pot jugar un paper transcendental com a hub entre les comarques de Ripollès, Solsonès, Bages, Lluçanès, Moianès, Osona i Cerdanya. I molt més important, es pot convertir un espai estratègic en l'eix E9. Tot això tindrà sentit si interconnectem la comarca amb bones comunicacions, propiciant així una millor mobilitat entre les diferents comarques, on el Berguedà i Berga esdevinguin el centre de totes elles.