06
de febrer
de
2024, 19:10
Actualitzat:
19:11h
El Servei de Mediació Ciutadana del Berguedà, gestionat des del Consell Comarcal del Berguedà, ha atès 1.080 persones en situacions de conflicte des de la creació del recurs l'any 2008. Així ho ha compartit l'ens comarcal, que fa balanç del servei i recull l'experiència d'alguns testimonis.
El Joel tenia problemes amb la fusteria del costat de casa, perquè generava molt de fum i es colava a l'habitatge. La relació era nefasta. Gràcies a la mediació, van establir un contacte per traslladar les molèsties dels veïns al professional i buscar solucions. Ja fa més d'un any d'aquesta trobada i, des d'aleshores, s'han fet canvis a la sortida de fums, que ja no molesten. S'ha creat una relació de bon veïnatge. Com bona és la relació entre la Katy i l'Aranxa, mare i filla, que han pogut parlar de coses que sense la mediadora no haurien pogut tractar mai i s'ha generat una convivència més tranquil·la.
Són dos casos d'èxit aconseguit entre el més d'un miler de persones ateses al Servei de Mediació Ciutadana del Berguedà d'ençà de la seva fundació, on s'ha mediat en disputes d'àmbit veïnal, familiar i educatiu, així com de l'espai públic i les organitzacions. I és que aquest recurs té com a objectiu portar el diàleg als espais de convivència, fomentant la cohesió i la vinculació de les persones amb el seu entorn.
El Servei de Mediació Ciutadana treballa des de diferents vessants: atenció al malestar que comporten els conflictes, sensibilització vers al diàleg per abordar els conflictes interrelacionals i comunitaris, i oferir un espai de diàleg i escolta. A més, té una funció formadora, amb pràctiques sobre diàleg i tècniques restauratives a les quals han assistit més de 500 persones, que han servit per a la prevenció i millora de les relacions o reparar el dany després de situacions de conflictes.
Aquest recurs actua a tota la comarca i està ubicat a les dependències del Consell Comarcal, a Berga. Per a més informació o rebre'n els serveis, cal sol·licitar cita prèvia.
El Joel tenia problemes amb la fusteria del costat de casa, perquè generava molt de fum i es colava a l'habitatge. La relació era nefasta. Gràcies a la mediació, van establir un contacte per traslladar les molèsties dels veïns al professional i buscar solucions. Ja fa més d'un any d'aquesta trobada i, des d'aleshores, s'han fet canvis a la sortida de fums, que ja no molesten. S'ha creat una relació de bon veïnatge. Com bona és la relació entre la Katy i l'Aranxa, mare i filla, que han pogut parlar de coses que sense la mediadora no haurien pogut tractar mai i s'ha generat una convivència més tranquil·la.
Són dos casos d'èxit aconseguit entre el més d'un miler de persones ateses al Servei de Mediació Ciutadana del Berguedà d'ençà de la seva fundació, on s'ha mediat en disputes d'àmbit veïnal, familiar i educatiu, així com de l'espai públic i les organitzacions. I és que aquest recurs té com a objectiu portar el diàleg als espais de convivència, fomentant la cohesió i la vinculació de les persones amb el seu entorn.
El Servei de Mediació Ciutadana treballa des de diferents vessants: atenció al malestar que comporten els conflictes, sensibilització vers al diàleg per abordar els conflictes interrelacionals i comunitaris, i oferir un espai de diàleg i escolta. A més, té una funció formadora, amb pràctiques sobre diàleg i tècniques restauratives a les quals han assistit més de 500 persones, que han servit per a la prevenció i millora de les relacions o reparar el dany després de situacions de conflictes.
Aquest recurs actua a tota la comarca i està ubicat a les dependències del Consell Comarcal, a Berga. Per a més informació o rebre'n els serveis, cal sol·licitar cita prèvia.