"Els polítics a l'exili, represaliats i a la presó sempre estaran amb nosaltres. No vull passar l'oportunitat de carregar contra un Estat repressor. Visca la llibertat d'expressió i visca el cinema en català". Així ha acabat el seu últim discurs com a presidenta de l'Acadèmia del Cinema en Català Isona Passola, qui ha protagonitzat una forta crítica contra els responsables polítics.
[noticiadiari]2/217523[/noticiadiari]
"Estem en estat crític. Tenim pel·lícules amb pressupost molt baix i no podem competir. Queda molt lluny el temps en què anàvem al món amb les pel·lícules catalanes i en català", relatava Isona Passola en el seu discurs. Ha reblat una forta crítica a la situació que viu la indústria del país. "Tenim el dret de rodar en català", es lamentava, després de destacar que és l'any en pitjor situació "després d'arrossegar molts anys difícils".
"TV3 s'ha fet vella. Té 40 anys, necessita tornar a apostar per produir pel·lícules en català. No només us ho agrairem nosaltres, us ho agrairà el país, perquè el país és una llengua", ha entomat Passola, que s'ha dirigit directament a Pere Aragonès i la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs, presents a la gala. La directora de l'Acadèmia ha explicat que és el seu últim any al capdavant de la institució i de la responsabilitat dels Premis Gaudí. "Estic convençuda que el cinema català tornarà a marxar pel món amb orgull", ha desitjat Passola, qui també ha tingut un moment per recordar "tots els artistes represaliats".
Isona Passola carrega contra les autoritats i reclama més rodatges propis: «Tenim el dret de rodar en català»
Cultura
La presidenta de l'Acadèmia del Cinema en Català ha reivindicat la llibertat d'expressió i el record als presos i exiliats polítics en un discurs crític contra la manca de producció catalana des de TV3
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de març de 2021 a
les 20:28
Actualitzat el
21 de març de 2021 a les
20:53
Et pot interessar
-
Cultura
«De Prats de Molló a la Generalitat»: l'estudi més aprofundit sobre Estat Català
-
Cultura
«Hi ha col·lectius sobre els quals cal anar amb compte a l'hora de fer humor»
-
Cultura
La diplomàcia que Exteriors no sap veure
-
Cultura
La Nit de les Lletres Catalanes 2027 repartirà 192.000 euros en premis i incorporarà dos nous guardons
-
Cultura
Joan Dausà anuncia nova gira pel 2027
-
Cultura
El World Press Photo exposa al CCCB els conflictes de Gaza i Ucraïna i la crisi mediambiental
