Segons les dades de la plataforma JustWatch a les que ha tingut accés NacióDigital, la tendència era a l'alça abans de l'inici de la pandèmia, durant el primer trimestre del 2020. Les empreses audiovisuals segueixen conquerint el mercat del cinema, les sèries i els documentals, però la crisi global de la Covid-19 va ser el punt diferencial per acabar d'augmentar els seus serveis. Espanya ha estat el país líder en aquestes dades, arribant a un increment del 617% de visualitzacions durant el confinament.
.jpg)
Les dades de l'augment de visualitzacions a les plataformes als principals països consumidors Foto: JustWatch
Les mitjanes del portal JustWatch mostren els principals estats consumidors: els Estats Units, el Regne Unit, Espanya, Itàlia i França. En el seu moment, l'estat espanyol ja va liderar les primeres dades d'augment de visualitzacions durant el confinament, des del març fins a finals d'abril. Les limitacions posteriors, a partir de les fases, i el retorn de certes zones a confinaments parcials ha marcat la tendència d'augment.

Les dades dels països durant les fases de la pandèmia Foto: JustWatc