Els Mossos d'Esquadra han detingut l'amo d'un bar de Begur (el Baix Empordà) que rebentava ell mateix les màquines escurabutxaques del seu local i ho feia passar per robatoris. El propietari va arribar a fer servir aquesta estratagema fins a set vegades per sostreure més de 13.500 euros.
Davant les successives denúncies, els Mossos d'Esquadra van obrir una investigació i van adonar-se que hi havia alguna cosa que grinyolava. Sobretot, perquè la quantitat que l'home va denunciar que li havien robat curiosament quadrava amb la valoració dels desperfectes que havien patit les escurabutxaques.
Ara, l'amo del bar està investigat tant per set robatoris amb força com per set simulacions de delicte, i n'haurà de respondre davant del jutjat.
Els fets que han acabat amb la detenció del propietari es remunten un any enrere. Al llarg del 2015, l'amo del bar, que té 48 anys i és de Mont-ras (el Baix Empordà), va denunciar que li havien entrat a robar fins a set vegades al local. En tots els casos, els lladres li havien forçat les màquines escurabutxaques i se n'havien endut la recaptació.
Després de rebre la primera denúncia els Mossos van obrir una investigació. Però a mesura que la llista s'anava engruixint, els agents van detectar que hi havia alguna cosa que no quadrava.
En concret, la totalitat dels diners sostrets al llarg dels set robatoris ascendia a 13.547 euros. I els dels danys a les màquines, que va haver d'assumir l'empresa propietària de les escurabutxaques, pujava a 13.576.
Després d'estudiar els diferents indicis, els Mossos van concloure que el mateix propietari era qui rebentava les escurabutxaques del local, es quedava els diners de les màquines i, després, ho feia passar per un robatori. Per això, els agents l'han detingut per set robatoris amb força i set simulacions de delicte.
El detingut, que no té antecedents, ha quedat en llibertat a l'espera de passar davant del jutge. Serà el Jutjat de la Bisbal d'Empordà qui l'haurà de citar per prestar declaració.
Detingut l'amo d'un bar de Begur que simulava robatoris a les escurabutxaques
Societat
L'home rebentava les màquines | Va fer servir fins a set vegades aquesta estratagema per sostreure uns 13.500 euros
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
18 de juliol de 2016 a
les 10:14
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
