Dissabte «complicat»: alerta per inundacions a quatre comarques i per calor extrema a onze més

Protecció Civil avisa del perill que suposa tenir dos plans activats a la vegada per motius diferents

Publicat el 13 d’agost de 2022 a les 09:54
Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluja intensa aquest dissabte a la tarda. El Servei Meteorològic de Catalunya preveu que les pluges puguin superar els 20 litres per metre quadrat en mitja minuts al Ripollès, la Garrotxa, a Osona i a l'Alt Empordà.
En perill moderat hi ha encara més comarques, com ara totes les que envolten les quatre citades. També les del sud-est del país estan en alerta groga per la intensitat de les pluges previstes per aquesta tarda. Precisament la zona del sud-est de Catalunya es troba en perill alt per temperatures extremes de calor, mentre gran part del territori està en perill moderat.
Davant d'aquesta previsió, Protecció Civil demana a la ciutadania extremar les precaucions en els desplaçaments i en les activitats a l'aire lliure a les zones on s'esperen tempestes. D'acord amb la informació rebuda del Meteocat, aquesta tarda es preveuen xàfecs que poden anar acompanyats de tempesta i localment de pedra i ratxes fortes el vent, associades a temps violent -sobretot a la Costa Daurada-.
  La subdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, ha assegurat que aquest dissabte és un dia "complicat" per la meteorologia, ja que hi ha paral·lelament dos plans activats. "Ens hi hem trobat alguna vegada, perquè estem en un territori canviant i molt divers", explica, tot i que admet que "no és el més general".

Davant la previsió de pluges localment intenses, Solé ha recordat que cal evitar aparcar els vehicles en rieres o punts subterranis inundables, i no travessar rius o rieres si baixen amb aigua. Així mateix, Protecció Civil ha recomanat evitar estar en zones on hi pugui haver baixades sobtades d'aigua.

Pel que fa a la calor i al risc d'incendis forestals, Solé ha apuntat que "cal evitar del tot" aquelles accions que "puguin comportar un risc". En el marc del pla Infocat, el Cos d’Agents Rurals manté activat el nivell 3 del Pla Alfa a 249 municipis de 23 comarques i té tancat l’accés a 8 massissos: Montsant, Montserrat, Garraf-Foix, Sant Llorenç del Munt i l’Obac, Montmell, Prades, Tivissa-Vandellòs, Cardó-Boix. Amb tot, es tracta d'un episodi "excepcional". 

[plantillavirals]