La Comissió Europea ha dictaminat aquest divendres que el pressupost d'Espanya per al 2014 no garanteix l'acompliment de l'objectiu de rebaixar el dèficit fins el 5,8% del PIB fixat per la Unió Europea i ha demanat a l'executiu de Rajoy que aprovi retallades addicionals.
Aquest ajustament és "petit", segons la CE, i oscil·laria entre el 0,1% i el 0,3% del PIB, és a dir, entre 1.000 i 3.000 milions d'euros. Tot i la petició de més retallades, Brussel·les no recomana cap ajustament concret i per tant serà el govern espanyol el que haurà de determinar les mesures que ha d'aplicar. Una retallada que computria per un ajust de 35.000 milions que s'hauran d'haver retallat a finals de 2016.
L'executiu comunitari alerta que amb l'aplicació del pressupost presentat "l'objectiu de dèficit global podria incomplir-se", raó per la qual "convida" a les autoritats espanyoles a "adoptar les mesures necessàries" per garantir l'objectiu del dèficit, segons ha assegurat el vicepresident i responsable d'Afers Econòmics, Olli Rehn, en roda de premsa.
Brussel·les demana a l'Estat una retallada de fins a 3.000 MEUR
Economia
La CE considera que els pressupostos no acompliran l'objectiu de dèficit. L'ajust seria de 35.000 milions fins el 2016
ARA A PORTADA
-
Societat Dos incendis simultanis posen a prova els Bombers en el pic de l'onada de calor Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Estabilitzat l'incendi de Sant Quirze Safaja després de cremar un centenar d'hectàrees Pere Fontanals
-
Política «Match ball» per a l'amnistia: què hi ha en joc al TJUE? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
-
Publicat el
15 de novembre de 2013 a
les 18:25
Et pot interessar
-
Economia
La meitat de les pimes catalanes frena el seu creixement per problemes d’habitatge i mobilitat
-
Economia
CaixaBank prepara el salt als Estats Units per al 2027 amb una oficina de banca privada a Miami
-
Economia
La inflació puja al juny després de l'eliminació de la rebaixa de l'IVA a l'electricitat i el gas
-
Economia
Volkswagen reduirà a la meitat la seva gamma de models i retallarà la producció anual
-
Economia
La patronal segueix l'estela de Feijóo amb les baixes: «Són un problema de país»
-
Economia Trump atura les relacions comercials amb Espanya: «És un soci terrible»
