ERC, Junts i la CUP van acordar l'execució d'un Pla Pilot de Renda Bàsica Universal en l'acord d'investidura el 2021. Ara, però, el PSC empeny perquè es paralitzi la iniciativa després d'aprovar els pressupostos, en què no apareix la partida que havia d'estar destinada a aquest apartat. Per tal d'impedir-ho, 556 personalitats del món de la cultura, civil i de l'esport han firmat un manifest. El "Manifest en defensa del Pla Pilot".
"Creiem que una assignació monetària incondicional i universal és un dret a conquerir urgentment", reclamen. Així doncs, l'Oficina creada per a treballar en aquesta direcció ha de ser preservada, defensen, i ha de permetre la materialització d'aquesta mesura "imprescindible per poder construir un país que reconegui el dret a l'existència i que es basi en la llibertat".
Entre els firmants, s'hi troben els actors Lluís Homar, Ariadna Gil, Francesc Orella i Vicky Penya, entre molts altres. També els músics Clara Peya i Paula Grande; així com l'exfutbolista Oleguer Preses. Tots ells reclamen l'aplicació del Pla Pilot en què els participants rebrien un pagament mensual de 800 euros en el cas dels adults i de 300, en el dels menors de 18 anys.
[plantillavirals]
Centenars de personalitats, en defensa de la Renda Bàsica Universal que el PSC amenaça
Actors com Luís Homar i Ariadna Gil, músics com Clara Peya i esportistes com Oleguer Preses firmen un manifest
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de març de 2023 a les 20:58
Et pot interessar
-
Economia Una coneguda marca de roba acomiadarà 1.700 treballadors per pèrdues milionàries
-
Economia Un dels fabricants de cotxes més importants del món acomiadarà 20.000 treballadors
-
Economia Oposició frontal a l'opa i a la reducció de jornada: els fronts de batalla de Pimec
-
Economia La UGT preveu un increment de la conflictivitat laboral a Catalunya si no es tramita la reducció de la jornada
-
Economia Foment colla Illa perquè anunciï ja l'ampliació de l'aeroport del Prat
-
Economia Catalunya compta amb 386 empreses de salut digital que facturen 633 milions d'euros