
Dues consultores empresarials ho certifiquen -PriceWaterhouseCoopers (PWC) i Informa D&B, Catalunya també és líder en fallides. Durant el primer semestre de l'any, 595 empreses es van declarar en concurs de creditors -l'antiga suspensió de pagaments- segons PWC i 665 segons els números d'Informa D&B, a tot Catalunya.
Una xifra que col·loca Catalunya en una primera posició estatal més que destacada,- entre el 18 i el 21% dels concursos declarats a tot l'Estat- molt per davant de la Comunitat Valenciana, amb 416, i Madrid, amb 375. Al revers d'aquesta xifra és que Catalunya és on menys han crescut els concursos de creditors, només un 1%, quan l'increment a tot l'Estat ha estat d'un 12%. De fet, durant el mes de juny Catalunya ha registrat 89 concursos de creditors.
El Barem Concursal de PriceWaterhouseCoopers, que es basa en les dades d'insolvències publicades al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), assegura que el nombre d'empreses i persones que van ser declarades en concurs de creditors en el primer semestre de l'any va tocar un nou rècord al situar-se en 3.379 en el conjunt d'Espanya, un 12% més que en la primera meitat de 2010. Una xifra superior a la computada per D&B que la situa en 3.136.
Per sectors, la construcció i el sector immobiliari lideren, una vegada més, el rànquing i representen el 44% del total de concursos publicats (26% i 18%, respectivament). Altres sectors com l'agrícola, el de l'alimentació, comerç i el de distribució, s'han vist fortament afectats durant aquest semestre i han augmentat un 71%, 73% i 33%. En canvi, els sectors financer i de sanitat, han disminuït un 42% i 23% respectivament.