Port Ainé i Espot Esquí, a la caça del turista de les comarques de Ponent

Entre altres accions, les estacions impulsaran la gastronomia km 0 amb la celebració dels "diumenges lleidatans" amb el cargol com a protagonista

Publicat el 19 de desembre de 2015 a les 22:13
Port Ainé i Espot Esquí aposten aquesta temporada per captar públic de proximitat amb una campanya adreçada a les comarques lleidatanes. La gran novetat és que les estacions –propietat de Ferrocarrils de la Generalitat- impulsaran la gastronomia km 0 amb la celebració dels "diumenges lleidatans" amb el cargol com a protagonista. A més, durant dues setmanes, un roadshow visitarà les principals capitals de les comarques de la plana per donar a conèixer els avantatges i promocions especials dels quals podran gaudir els habitants de la zona.
 
El president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó, acompanyat del director de les estacions d'esquí de Port Ainé i Espot Esquí, Xavier Bigordà, ha presentat aquest dissabte a Espot les principals novetats de la temporada d'hivern 2015-2016. Destaquen sobretot l'esforç per apropar-se al públic de proximitat i per posicionar-se en la ment dels esquiadors i usuaris potencials de la província de Lleida

Segons ha informat FGC, els anomenats "diumenges lleidatans" se celebraran dos cops durant la temporada i el primer està previst diumenge 10 de gener. En aquestes trobades es faran tasts d'aliments pallaresos, afavorint que les empreses puguin publicitar, vendre i fer "tastets" del seu producte entre els esquiadors.

A més, es tractarà de diumenges solidaris, ja que un euro de cadascun dels forfets venuts aquell dia s'adreçarà a la Federació de Colles de l'Aplec del Cargol de Lleida, que el destinarà a promocionar el producte del cargol i la marca Lleida al món. Alhora, comptaran amb la col·laboració del Sr. Postu, de Postureig Lleida, i es cuinaran cargols per a tothom. Segons destaquen, serà un dia festiu de solidaritat en què Espot i Port Ainé apostaran per una "nova gastronomia entesa com a l'expressió de la identitat i la cultura, amb la qual es defensa el plaer vinculat a l'aliment fet a casa i de proximitat".

15 dies de roadshow

Durant dues setmanes, un roadshow visitarà les principals ciutats lleidatanes per donar a conèixer els avantatges i promocions especials dels quals podran gaudir els habitants de la zona. Seguint el lema de la temporada d'hivern d'enguany, "la neu a tocar", a cadascuna de les poblacions s'instal·larà una carpa i un photocall on es podran obtenir descomptes i promocions i on els ciutadans podran participar en un concurs d'Instagram que sortejarà forfets dobles. Les poblacions que recorrerà l'equip de promoció són Balaguer, les Borges Blanques, Lleida, Mollerussa, Tàrrega i Cervera.

L'SkiBus torna: forfets conjunts entre 32 i 36 euros

Un any més, FGC i les estacions de Port Ainé i Espot Esquí han acordat amb l'empresa de transports Alsa un forfet conjunt amb un preu tancat d'entre 32 i 36 euros. Aquest inclourà la sortida, tots els dissabtes, diumenges i festius, des de Lleida i Balaguer i també passarà i s'aturarà a Tremp, la Pobla de Segur i Rialp. A més, en aquesta promoció, hi ha la possibilitat d'afegir el menú combo, un menú complet a preu assequible per aquells que volen passar el dia sencer a pistes. Aquest forfet es podrà comprar a la web www.alsa.es o a la mateixa estació d'autobusos de Lleida i Balaguer.

Suport de les empreses lleidatanes

Des de les estacions de Port Ainé i Espot s'han establert contactes amb les principals empreses lleidatanes com a motor econòmic de la província que són i amb l'objectiu de fer-les partícips de les promocions i avantatges pensats per al públic lleidatà. Empreses com Oli de Borges, Argal, Rodi o Plus Fresc, entre d'altres, ja han tancat acords per tal de promoure les dues estacions d'esquí entre els seus treballadors.

SkiPallars posa l'esquí a l'abast de la comunitat universitària

D'altra banda, Skipallars també ha tancat tancat un conveni de col·laboració amb la Universitat de Lleida segons el qual els estudiants, professors i treballadors de la UdL obtindran descomptes en els forfets.. A més, s'està valorant, de cara al proper semestre, la creació de crèdits de lliure elecció en què s'hi inclourien classes d'esquí i sortides amb raquetes de caire formatiu a les estacions de Port Ainé i Espot.

Impuls al comerç local

Gràcies a la bona entesa amb les principals associacions de comerciants de les capitals lleidatanes (Mollerussa, Tàrrega, Balaguer, Borges Blanques, Cervera, etc.), s'ha arribat a un acord perquè els diferents comerços del territori difonguin en els seus establiments els diferents productes de la campanya, alhora que proporcionaran descomptes específics entre els seus clients de proximitat.