Seat pensa en cotxes elèctrics dissenyats a Martorell

L'automobilística no descarta produir en països en vies de desenvolupament

Publicat el 24 de novembre de 2010 a les 18:45

El president de Seat, James Muir, ha assegurat que l'empresa aspira a llançar al mercat vehicles elèctrics dissenyats i desenvolupats íntegrament a Martorell. En la seva intervenció a la trobada del sector de l'automoció que organitza l'escola de negocis IESE, Muir ha advertit que, per tirar endavant aquesta estratègia, s'ha de sanejar el seu negoci. A més, el president de Seat ha afirmat que l'empresa focalitza la seva fabricació a Martorell, però això no significa que no es puguin fer proves de mercat a països en desenvolupament. Muir ha declarat que la inversió de Volkswagen en la planta de Martorell per desenvolupar l'Audi Q3 és una prova de la fe del grup en Seat i en la seva plantilla.

Els plans de Seat pel que fa a vehicles que funcionin amb combustibles alternatius s'articula en tres fases, segons el seu president. De moment, el que fa la companyia és "adaptar la tecnologia dels motors que tenim per desenvolupar vehicles per a proves experimentals" i en flotes reduïdes. La segons fase consisteix en el desenvolupament d'un volum de milers de vehicles amb un motors alternatiu i desenvolupats per part del grup Volkswagen amb Seat. L'objectiu final és aconseguir que Seat llenci al mercat vehicles elèctrics híbrids dissenyats i desenvolupats íntegrament a Barcelona. Muir ha advertit, no obstant això, que per portar a terme aquesta estratègia, el negoci de l'automobilística ha d'estar sanejat.

Respecte a la possible fabricació de vehicles de Seat a altres països, Muir ha assegurat que la companyia està focalitzada en fer negoci amb automòbils fabricats a Martorell, però això no significa que es descartin les proves de mercat a països en economies emergents, que és el que ja s'està fent, segons ha admès. Aquestes declaracions de Muir s'ha produït el mateix dia en què el president d'Amfac, Francisco Javier Sanz, hagi avançat que Seat ha estudiat la seva entrada a la Xina.

Segons Muir, la inversió de Volkswagen en la planta de Martorell perquè aquesta produeixi l'Audi Q3 és una prova de que el grup "té dipositada la seva fe a Seat" i confia en la plantilla de la planta i en la qualitat que aquesta pot aconseguir en el desenvolupament de vehicles.

Per a la pròpia Seat, aquesta és una oportunitat per demostrar "que podem construir Audi a l'estat espanyol igual de bé que els alemanys", ha declarat Muir, que ha afegit que, a nivell de llocs de treball, és una garantia i significa parlar de creació de nous llocs, quan la majoria d'empreses del sector parlen actualment de destrucció. Finalment ha dit que "per als proveïdors significa bona noticia" perquè representa més negoci i una major seguretat en un moment tan complicat com l'actual.

El president de Seat ha recordat que el grup Volkswagen és la sisena empresa de l'estat espanyol i la segona pel que fa a inversions, per darrere de Telefónica. Muir ha afirmat que aquest compromís "sovint se subestima, però això no impedirà que seguim invertint".

Perspectives del sector

En la seva conferència, Muir ha assegurat que les properes dècades hi haurà una lluita en el sector automobilístic perquè tots els fabricants tenen clar que han de buscar una solució alternativa als combustibles fòssils, però no tenen clar quina és. Segons ha dit, s'estan desenvolupant diferents tecnologies a la vegada i no se sap quina serà la més efectiva. Per això, tenint en compte els costos de desenvolupament d'aquestes noves tecnologies, ela fabricants hauran de col·laborar.

El president de Seat també ha dit que els consumidors estan interessats en vehicles no convencionals perquè estan conscienciats amb el medi ambient. Però, segons ha dit, no estan disposats a pagar molt més per aquests vehicles i, per tant, hauran de ser les administracions i els fabricants els que apostin per aquestes tecnologies.