Els Bombers de la Generalitat, amb la col·laboració del Grup de Muntanya dels Mossos d'Esquadra, han rescatat quatre excursionistes que van quedar atrapats aquest divendres en el refugi de Coma de Vaca, a Queralbs (Ripollès). Ha estat el Grup de Recolzament d'Actuacions Especials (GRAE) qui ha trobat els afectats que han passat la nit a la part lliure de l'estància (que està oberta a tothom), i en la que tot apunta que no hi havia guarda.
Els excursionistes, al veure que no podien continuar la marxa, van demanar ajuda, i els Bombers van fer un primer intent el divendres per rescatar-los. Inicialment es va provar que l'helicòpter els evacués però el fort vent i les males condicions climatològiques van obligar a suspendre l'operació fins aquest dissabte.
Ha estat aquest matí quan efectius del GRAE d'Olot han arribat fins a una pista propera i d'allà al refugi. Un cop a dins han acompanyat els quatre excursionistes fins a la zona on l'equip dels Mossos havia dut els vehicles quatre per quatre. D'allà se'ls ha traslladat sans i estalvis fins a Tregurà (Ripollès) i d'allà a Vallter on havien deixat el vehicle.
El refugi de Coma de Vaca on han passat la nit els quatre excursionistes es troba a gairebé 2.000 metres d'alçada als peus del Puig del Balandrau, just en l'encreuament dels rius Freser i Coma de Vaca.
Els Bombers rescaten quatre excursionistes atrapats en un refugi del Ripollès
Els afectats es troben sans i estalvis després d'una evacuació que el mal temps ha impedit que es fes en helicòpter
ARA A PORTADA
-
Sánchez proposa la progressista Teresa Peramato com a nova fiscal general de l’Estat Marc Orts i Cussó
-
Jordi Pujol serà jutjat a l'Audiència Nacional en contra del criteri de tots els metges Bernat Surroca Albet
-
-
-
Jordi Pujol, el llegat (III): ambició familiar a l'ombra del pare Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 03 de febrer de 2018 a les 17:36
Et pot interessar
-
Esports
El Chelsea, el club dels veterans de guerra britànics
-
Esports
Florentino Pérez posa en dubte els títols de l’època daurada del Barça
-
Esports
L'emotiva sacada inicial en el retorn del Barça al Camp Nou
-
Esports
Reobre el Camp Nou en un partit oficial després de tres anys d'exili
-
Esports
El retorn al Camp Nou, vist per tres generacions de socis: «És un sentiment que va més enllà del futbol»
-
Esports
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
