La Fiscalia de Suïssa ha confirmat aquest dijous que ha iniciat una investigació contra l'exfutbolista alemany, Franz Beckenbauer, per uns presumptes delictes de gestió deslleial, enriquiment i blanqueig de capitals per ajudar a Alemanya a obtenir la seu del Mundial de Futbol de l'any 2006.Â
"En nom de l'Oficina del fiscal general de Suïssa confirmo que hi ha una operació en curs respecte al tema esmentant en la seva pregunta", ha expressat una portaveu de l'organisme de justícia quan se li ha preguntat sobre l'escàndol que el setmanari alemany Der Spiegel va destapar. La publicació sostenia que Beckenbauer va blanquejar diners i va cometre abús de confiança pel seu rol de com a cap del Comitè Organitzador de la candidatura d'Alemanya per Acollir el Mundial de 2006, extrem que la portaveu no ha confirmat.
Beckenbauer prèviament ja havia admès cometre errors, però va negar les acusacions. L'excapità de la selecció alemanya campiona del món el 1974 i exmembre del Comitè Executiu de la FIFA va veure que el seu nom ja apareixia en l'Informe de la Federació Alemanya de Futbol (DFB) per suposades irregularitats comeses durant l'adjudicació del Mundial del 2006
La informació del mes de març passat assenyalava que si bé no hi havia evidència que Alemanya va lliurar diners a la a membres de la FIFA a canvi de seus vots, almenys un exdirectiu de l'entitat va rebre pagaments a través d'una xarxa de comptes que involucra diverses empreses individuals, una d'elles de Beckenbauer.
La FIFA va iniciar a través del seu Comitè d'Ètica una investigació per investigar a sis persones, entre elles l'exfutbolista alemany, que podria ser sancionat de per vida de qualsevol activitat relacionada amb el futbol.
Franz Beckenbauer, investigat per corrupció en el Mundial del 2006
La Fiscalia de Suïssa estudia la involucració de l'exfutbolista alemany en el pagament de suborns per ajudar el seu país a obtenir el campionat
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de setembre de 2016 a les 19:25
Et pot interessar
-
Esports Un futbolista de la Lliga, imputat per agressió sexual amb violència
-
Esports Instal·len un bust d'Aitana Bonmatí al Parc de la Ciutadella
-
Esports El Barça anuncia un canvi de plans en la reobertura del Camp Nou
-
Esports Jordi Alba, un dels millors socis de Messi, anuncia la seva retirada a final d'any
-
Esports L'equip ciclista d'Israel canvia de nom per «allunyar-se de la seva identitat israeliana»
-
Esports La Lliga canvia el color dels dorsals del Barça en la tercera equipació