Aquest dimecres ha mort a Barcelona a l'edat de 80 anys Elisabeth Vergés després d'una llarga malaltia. Vergés és un dels grans noms de l'esport de muntanya a Catalunya i ha sigut una de les grans pioneres de l'escalada i l'alpinisme al nostre país. Vinculada al Club Muntanyenc Barcelonès i al Centre Excursionista de Catalunya, Vergés va realitzar nombroses escalades als anys 60 i 70 amb moltes primeres ascensions femenines formant cordada habitual amb Josep Manuel Anglada, Jordi Pons, Joan Cerdà o Francesc Guillamon.
L'any 1961 va formar part de la primera cordada íntegrament femenina al Cavall Bernat juntament amb Alícia Masriera, escalant l'agulla de Montserrat per la via GAM. Aquest tan sols és un dels seus èxits, que també inclouen haver estat la primera dona en ascendir la Peña Sola de Agüero o el Puro dels Mallos de Riglos a Osca.
Amb múltiples escalades arreu de Catalunya i dels Pirineus (Montserrat, Cadí, Oliana, Ordesa), Vergés va formar un tàndem inseperable amb Josep Manuel Anglada i també va participar en expedicions més enllà dels Pirineus i d'Europa com a l’Ahaggar (1967), Kenya (1971), Grenlàndia (1973 i 1978) i els Andes peruans (1980).
Vergés va ser fa uns anys una de les protagonistes del documental Encordades, un documental imprescindible per als amants de l'escalada:
Mor Elisabeth Vergés, pionera de l'escalada a Catalunya
Esports
Als anys 60 va protagonitzar algunes ascensions mítiques de l'esport català
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de setembre de 2019 a
les 07:06
Et pot interessar
-
Esports
Araujo deixa el Barça i marxa cedit al Liverpool
-
Esports
Mor el pare de Leo Messi als 68 anys
-
Esports
Guardiola confessa per què va deixar d'entrenar: «No trobo a faltar el futbol»
-
Esports
El Barça descarta jugar al Marroc per la crisi de Ceuta
-
Esports
Infantino ofereix al Marroc acollir la final del Mundial 2030
-
Esports
Aquestes són totes les novetats arbitrals que entren en vigor al futbol espanyol aquesta temporada
