14
de setembre
de
2023, 11:51
Actualitzat:
12:04h
Més d'una setmana després que el ple de l'Ajuntament d'Olotaprovés inicialment la mesura de prohibir bicicletes i patinets al centre de la ciutat, ara el regidor de Mobilitat, Isaac Crivillés, es mostra obert a possibles modificacions. Ho ha assegurat en una roda de premsa aquest dijous al matí en la qual ha defensat la posició del consistori, però ha convidat tots els sectors al debat i a participar en el procés d'exposició pública en què es troba la mesura.
"Cal recordar que l'aprovació de la mesura va ser inicial i, per tant, estem en període de consultes i aportacions. Esperem que les entitats sectorials hi participin i puguem sumar idees de tothom. Sempre anem amb la ment oberta, però val a dir, amb les prioritats ben clares respecte al que hem de tenir cura, que són les persones", ha dit Crivillés
El regidor de Mobilitat ha assegurat que estan oberts a les modificacions que es puguin proposar a través de les al·legacions que es presentin en els pròxims 30 dies que durarà l'exposició pública de la mesura. "A les modificacions s'hi ha d'estar obert sempre. Està clar que hi ha la sensibilitat a flor de pell en segons quins sectors respecte a les afectacions en determinats vehicles, però se'n pot parlar i intentar trobar solucions de consens i de futur. El que està molt clar és que el futur que ens espera és que tinguem una separació més efectiva dels diferents models de transport perquè no hi hagi confluències i conflictes", ha afirmat.
Tot plegat va generar certa polèmica que per a Crivillés és lògica: "Més que esperar la polèmica, sembla lògica per certs sectors. Crec que és un deure d'un govern decidir sobre les prioritats". El regidor de Mobilitat ha defensat la decisió aquest dijous en roda de premsa com una necessitat per qüestions de seguretat dels ciutadans que van a peu pel Nucli Antic: "Donades segons quines casuístiques molt habituals i són fàcilment observables, sobretot en el Nucli Antic, s'havia de prioritzar els vianants, les persones grans, la mainada i les persones amb mobilitat reduïda. A partir d'aquí, treballar perquè hi hagi la reordenació del trànsit amb tots els tipus de mobilitat possibles, però tenint cura de la seva separació sempre en cada cas".
"Cal recordar que l'aprovació de la mesura va ser inicial i, per tant, estem en període de consultes i aportacions. Esperem que les entitats sectorials hi participin i puguem sumar idees de tothom. Sempre anem amb la ment oberta, però val a dir, amb les prioritats ben clares respecte al que hem de tenir cura, que són les persones", ha dit Crivillés
El regidor de Mobilitat ha assegurat que estan oberts a les modificacions que es puguin proposar a través de les al·legacions que es presentin en els pròxims 30 dies que durarà l'exposició pública de la mesura. "A les modificacions s'hi ha d'estar obert sempre. Està clar que hi ha la sensibilitat a flor de pell en segons quins sectors respecte a les afectacions en determinats vehicles, però se'n pot parlar i intentar trobar solucions de consens i de futur. El que està molt clar és que el futur que ens espera és que tinguem una separació més efectiva dels diferents models de transport perquè no hi hagi confluències i conflictes", ha afirmat.
En plena Setmana de la Mobilitat
La mesura aprovada inicialment en l'últim ple municipal de l'agost serà objecte de debat en el fòrum que està previst celebrar amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible. L'Ajuntament ha organitzat diferents activitats com tallers i xerrades emmarcades en aquesta celebració que començarà aquest cap de setmana i s'allargarà els pròxims dies. Una d'elles és un fòrum obert a tota la ciutadania, on hi participarà el regidor. "La intenció és tenir un debat fluid i civilitzat amb totes les parts relacionades amb el tema de la mobilitat i asseure les bases per fer la mobilitat eficient i per tenir la cura del que és més important que són les persones", diu Crivillés sobre el fòrum que tindrà lloc el pròxim dimecres 20 de setembre a les 19 h a l'Espai Cràter.Sobre la polèmica: "Sembla lògica"
Hores després de l'anunci de l'equip de govern durant el ple municipal de prohibir l'ús de bicicletes i patinets al centre d'Olot, diferents sectors a favor de la mobilitat sostenible de la ciutat van criticar la mesura a través de les xarxes socials, de la mateixa manera que hi va haver usuaris que la van aplaudir.Tot plegat va generar certa polèmica que per a Crivillés és lògica: "Més que esperar la polèmica, sembla lògica per certs sectors. Crec que és un deure d'un govern decidir sobre les prioritats". El regidor de Mobilitat ha defensat la decisió aquest dijous en roda de premsa com una necessitat per qüestions de seguretat dels ciutadans que van a peu pel Nucli Antic: "Donades segons quines casuístiques molt habituals i són fàcilment observables, sobretot en el Nucli Antic, s'havia de prioritzar els vianants, les persones grans, la mainada i les persones amb mobilitat reduïda. A partir d'aquí, treballar perquè hi hagi la reordenació del trànsit amb tots els tipus de mobilitat possibles, però tenint cura de la seva separació sempre en cada cas".