21
de maig
de
2020, 12:45
Actualitzat:
12:58h
Olot vol canviar els hàbits de mobilitat i apostar per un futur pròxim més sostenible. Ho demostren, si més no, les mocions aprovades al ple d'avui –presentades per la CUP i per ERC–, ja avançades en dies passats per Nació Garrotxa: d'una banda l’ampliació d’espai per als vianants i la creació de carrils per a vehicles de mobilitat personal (VMP), presentada pel cupaire Lluís Riera i aprovada per unanimitat, i, de l'altra, la moció per a la creació de carrils bici provisionals com a estratègia de la mobilitat en el postconfinament, que ha defensat la republicana Anna Barnadas, i que ha tirat endavant amb l'abstenció dels onze regidors de JxCat.
Ambdues mocions, a més, resten complementades per una de les modificacions de crèdit acordades també avui, que permetrà dedicar 35.000 euros a la campanya que el regidor de Mobilitat, Jordi Güell, ha batejat amb el nom d'Olot Pedala, que dedicarà, d'una banda, part d'aquest pressupost a un servei d'enginyeria que dissenyi i resolgui tots els problemes que pot comportar la implementació dels carrils bici (com per exemple com resoldre el pas pels giravolts), i, de l'altra, la promoció i difusió de l'ús de la bicicleta.
Igualment, tot plegat servirà per a revifar la Taula de Mobilitat, amb la tasca de prioritària d'atreure el màxim nombre d'agents socials en les decisions a prendre quant a aquest futur més sostenible: entitats (com Som Mobilitat, per exemple), associacions de mares i pares, empresaris, comerciants, usuaris, etc.
El regidor Josep Guix, del grup municipal del PSC –que ha votat a favor de totes dues propostes–, ha recordat que cal aprofitar els estudis ja fets per l'Ajuntament per manera d'estalviar recursos i guanyar temps en l'activació de les propostes.
Güell, en tot cas, ha insistit que no es podrà fer res sense atraure els ciutadans a participar en aquests projectes i ha destacat que convocar la Taula de Mobilitat per a posar fil a l'agulla és imprescindible i urgent.
Ambdues mocions, a més, resten complementades per una de les modificacions de crèdit acordades també avui, que permetrà dedicar 35.000 euros a la campanya que el regidor de Mobilitat, Jordi Güell, ha batejat amb el nom d'Olot Pedala, que dedicarà, d'una banda, part d'aquest pressupost a un servei d'enginyeria que dissenyi i resolgui tots els problemes que pot comportar la implementació dels carrils bici (com per exemple com resoldre el pas pels giravolts), i, de l'altra, la promoció i difusió de l'ús de la bicicleta.
Igualment, tot plegat servirà per a revifar la Taula de Mobilitat, amb la tasca de prioritària d'atreure el màxim nombre d'agents socials en les decisions a prendre quant a aquest futur més sostenible: entitats (com Som Mobilitat, per exemple), associacions de mares i pares, empresaris, comerciants, usuaris, etc.
El regidor Josep Guix, del grup municipal del PSC –que ha votat a favor de totes dues propostes–, ha recordat que cal aprofitar els estudis ja fets per l'Ajuntament per manera d'estalviar recursos i guanyar temps en l'activació de les propostes.
Güell, en tot cas, ha insistit que no es podrà fer res sense atraure els ciutadans a participar en aquests projectes i ha destacat que convocar la Taula de Mobilitat per a posar fil a l'agulla és imprescindible i urgent.