21
de juny
de
2022, 11:43
Actualitzat:
14:39h
Punt i final al procés administratiu de les dues variants garrotxines. Aquest dimarts, el Departament d'Acció Climàtica ha publicat la resolució final al procés que es va obrir el gener del 2020 amb la publicació per part del Departament de Territori dels estudis d'impacte ambiental de la variant de les Preses i la Vall d'en Bas. Ara, després de més de dos anys i un període d'al·legacions pel mig, la declaració d'impacte ambiental que s'ha publicat aquest dimarts tanca el procés.
Acció Climàtica ha publicat alhora les declaracions d'impacte de la variant d'Olot i la de les Preses, fet que les situa en un mateix punt de partida per al projecte constructiu. En el document, el Departament aposta per un traçat 1+1 i aposta per l'alternativa número 2 en totes dues variants. D'aquesta manera, manté les preferències del Departament de Territori.
En el cas de les Preses, l'alternativa dos contempla un fals túnel a la zona de l'escola Verntallat i manté la connexió amb Bracons. Pel que fa a la carretera olotina, l'alternativa dos també era la preferida de l'Ajuntament i contempla un semisoterrament de la via a l'altura de l'Hostal del Sol i l'aprofitament del vial nord actual.
Un paquet important de modificacions
Tot i coincidir amb Territori en el traçat, Acció Climàtica posa deures després d'estudiar al·legacions de 80 agents en el cas d'Olot i 74 en el cas de la variant presenca. El Departament considera que calen modificacions en geomorfologia, hidrologia, en contaminació acústica o en integració paisatgística, entre altres àmbits.
Totes aquestes consideracions les haurà de recollir el projecte constructiu de totes dues variants. Uns projectes constructius que ja van iniciar el tràmit de licitació abans de conèixer el resultat de la declaració d'impacte d'Acció Climàtica. Està previst que aquest estiu Territori atorgui la redacció dels projectes, amb la condició d'incorporar les consideracions que ara el Departament d'Acció Climàtica ha fet públiques.
Acció Climàtica ha publicat alhora les declaracions d'impacte de la variant d'Olot i la de les Preses, fet que les situa en un mateix punt de partida per al projecte constructiu. En el document, el Departament aposta per un traçat 1+1 i aposta per l'alternativa número 2 en totes dues variants. D'aquesta manera, manté les preferències del Departament de Territori.
En el cas de les Preses, l'alternativa dos contempla un fals túnel a la zona de l'escola Verntallat i manté la connexió amb Bracons. Pel que fa a la carretera olotina, l'alternativa dos també era la preferida de l'Ajuntament i contempla un semisoterrament de la via a l'altura de l'Hostal del Sol i l'aprofitament del vial nord actual.
Camps de la Vall d'en Bas per on ha de passar la variant. Foto: Martí Albesa
Un paquet important de modificacions
Tot i coincidir amb Territori en el traçat, Acció Climàtica posa deures després d'estudiar al·legacions de 80 agents en el cas d'Olot i 74 en el cas de la variant presenca. El Departament considera que calen modificacions en geomorfologia, hidrologia, en contaminació acústica o en integració paisatgística, entre altres àmbits.
Totes aquestes consideracions les haurà de recollir el projecte constructiu de totes dues variants. Uns projectes constructius que ja van iniciar el tràmit de licitació abans de conèixer el resultat de la declaració d'impacte d'Acció Climàtica. Està previst que aquest estiu Territori atorgui la redacció dels projectes, amb la condició d'incorporar les consideracions que ara el Departament d'Acció Climàtica ha fet públiques.