Aquest dijous al matí a primera hora, la Policia Municipal d'Olot ha retirat els diversos elements que formaven el carril bici provisional que l'Ajuntament havia instal·lat al passeig de Barcelona. Es tractava d'una prova que es va instaurar dilluns amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i que, segons el mateix consistori, havia de durar fins divendres.
Tot i que aquest dimarts el regidor de Mobilitat assegurava a NacióGarrotxa que dimecres i dijous serien els dies clau per acabar de recollir els resultats de la prova, s'ha decidit desmuntar el carril bici abans del que s'havia anunciat.
Durant els últims dies han aparegut crítiques per l'actuació, tant a xarxes socials com des dels partits de l'oposició política. Les principals queixes se centraven en el fet que el carril bici col·lapsava el trànsit durant algunes hores i que la idea era una "decisió sense sentit".
Per l'Ajuntament, però, el principal motiu que ha fet que es retirés el carril bici ha estat que ja s'ha recollit tota la informació i que demà divendres hi ha previsió de pluja. "Hem recollit les dades que volíem i ens semblava que s'havia de desmuntar. Demà divendres hi havia previsió de pluja al matí i hem finalitzat un dia abans", ha dit aquest matí el primer tinent d'alcalde, Josep Quintana.
"Entenem que els ciutadans d'Olot tenen una paciència i som conscients que aquestes coses generen complicacions. Ja teníem tota la informació i si demà hi havia previsió de pluja, tant pel muntatge com per la circulació, la situació es podia complicar. La feina està feta", ha admès Quintana.
El primer tinent d'alcalde ha valorat positivament el moment en què s'ha impulsat l'acció, ja que creu que la Setmana de Mobilitat era un bon context per fer-ho. També ha defensat que es va dir que la prova duraria cinc dies, "però tampoc sabíem si serien menys", ha dit.
Quintana ha assegurat que les dades recollides amb tres dies són suficients per valorar la iniciativa i prendre la decisió de com es construiran els carrils bici que, segons l'Olot Pedala, s'han d'instaurar en els principals eixos viaris de la ciutat com l'avinguda Santa Coloma o l'avinguda Girona.