Fa només una setmana, l’Agència Catalana de l’Aigua va decretar l’alerta hidrològica per sequera pluviomètrica a la Garrotxa. Això ha fet que entressin en vigor diverses restriccions en els consums d’aigua domèstic, industrial i agrícola.
Entre les restriccions, hi ha també els usos recreatius i aquí s’hi inclouen les Festes del Tura. Un dels actes que més aigua consumeix per la festa major és la Batalla de l’Aigua i l’Escuma, una activitat que consisteix en una guerra d’aigua a la plaça de l’U d’Octubre d’Olot. Organitzada pels Marrinxos, s’omplen diverses piscines d’aigua (una de les restriccions que també ha imposat l’ACA) i s’instal·la un canó d’escuma perquè els més petits i els més grans puguin jugar amb l’aigua i el sabó.
Davant el context de sequera que viu la comarca aquests dies, els organitzadors han decidit anular l’acte. “La delicada situació de sequera que està vivint el nostre país, ens ha fet prendre aquesta decisió per sentit comú i per ètica; creiem que no podem celebrar un acte en el qual s’usa un bé tan apreciat com l’aigua per un ús recreatiu”, asseguren des dels Marrinxos.
La Batalla de l’Aigua i l’Escuma s’havia de celebrar el dijous 8 de setembre a dos quarts de cinc de la tarda a la plaça de l’U d’Octubre. Finalment, aquest 2022, no serà així. De moment, no està previst que s'hagi d'anul·lar cap més acte de la Festes Major d'Olot.
[noticiadiari]10/26902[/noticiadiari]
Cancel·len la Batalla de l’Aigua i l’Escuma de les Festes del Tura a causa de la sequera
Així ho ha decidit l’entitat, ja que la Garrotxa es troba en alerta hidrològica
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de setembre de 2022 a les 09:27
Actualitzat el 02 de setembre de 2022 a les 09:34
Et pot interessar
-
Societat Olot impulsa una campanya per reforçar l’ús social del català
-
Societat Olot rebutja la moció de Salvem les Valls que demanava aturar el projecte de la variant
-
Societat Un grup de manifestants a favor de Palestina obstaculitzen la sortida de La Vuelta a Olot
-
Societat Tot el que has de saber sobre La Vuelta 2025 a Olot: recorregut, aparcament i mobilitat
-
Societat Unió de Pagesos denúncia que la variant de Les Preses i Olot comportarà «una afectació agrària irreparable»
-
Societat Com sol·licitar l'allotjament de lloguer per a estudiants d'Olot?