El Club de Futbol les Preses celebra aquest 2025 noranta anys d’història. L’entitat, una de les més antigues del futbol garrotxí, ha preparat diverses iniciatives per commemorar la fita.
“No és fàcil fer 90 anys. Volíem agrair i fer una cosa especial per celebrar-ho”, diu l’actual president del club, Xevi Colomer. “Celebrar 90 anys és una cosa grossa. Cal felicitar el present, però també el passat. Veure l’entitat amb l’energia que té és una gran satisfacció per al poble”, assegura l’alcalde de les Preses, Albert Danés.
La celebració dels 90 anys es durà a terme el dissabte 26 d’abril en una diada que comptarà amb jocs infantils durant i vermut durant el matí. També es farà un reconeixement als últims tres presidents de l’entitat: Miquel Riera, Josep Pujol i Nicolau Pagès. A la tarda es presentarà el nou himne, la nova mascota, la nova equipació commemorativa i hi haurà festa fins al vespre amb grups de música i discjòquei.
Tot i que hi ha documents que indiquen que el futbol va arribar a les preses fa un centenar d’anys, el club té com a data fundacional el 1935. Es tracta d’una de les entitats de futbol més antigues de la Garrotxa. Només la Unió Esportiva Olot i les Planes d’Hostoles han arribat als cent anys d’història.