El proper 3 d’abril finalitzarà el procés de transició de la televisió analògica a la Televisió Digital Terrestre (TDT). A partir d’aquesta data, la TDT serà l’única televisió d’accés universal. Tot i això, encara  existeixen nuclis de població en el territori català, sobretot en l’àmbit rural, que presenten una falta de cobertura total o parcial, motiu pel qual s’ha habilitat la recepció de la TDT via satèl•lit (TDT-SAT), com a solució excepcional.
 
Per facilitar la recepció de la TDT als ciutadans catalans residents en les zones sense cobertura per via terrestre, que presenten un risc d'exclusió digital i que únicament poden accedir a la TDT via satèl•lit (TDT-SAT), la Generalitat ha obert la convocatòria de subvencions. Aquestes subvencions estan destinades a l’adquisició i la instal•lació d'equipaments específics d’aquest sistema de captació i que suposen un major cost per a les persones usuàries.
 
Les subvencions tindran caràcter retroactiu, és a dir, cobriran les instal•lacions fetes des del primer de gener de 2010, i el seu import màxim serà de 200€. La Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació serà l’òrgan competent per resoldre la convocatòria de subvencions per instal•lar sistemes de recepció de Televisió Digital Terrestre via satèl•lit (TDT-SAT). Les empreses instal•ladores de telecomunicacions assessoraran l’usuari final en la presentació de la sol•licitud de subvenció acompanyada d’un informe que acrediti les deficiències que justifiquin la solució via satèl•lit.
- Bases de la convocatòria
Per a més informació podeu consultar: http://www.catalunyaconnecta.cat
http://www.gencat.cat/societatdelainformacio i http://www.tdt.cat o escriure a sat_tdt@gencat.cat
El satèl•lit farà arribar la TDT als àmbits rurals sense cobertura
La Generalitat finançarà la instal•lació de les antenes.
ARA A PORTADA
- 
													Les claus de la longevitat de Maria Branyas: un estudi científic revela els secrets de la supercentenària Redacció
															 - 
													La supercentenària Maria Branyas: un cas d'estudi científic que revela el secret de la longevitat Redacció
															 - 
													
													
															
															 - 
													L’eix gironí, el Pla de Lleida i les comarques de muntanya lideren el creixement català amb un 4,5% Pep Martí i Vallverdú
															 - 
													
													
															
															 
Publicat el 21 de març de 2010 a les 21:10
																			
								Et pot interessar
- 
												
												Societat
												Olot serà la Ciutat Europea de l’Esport 2026
											 - 
												
												Societat
												Comença el nou curs escolar a Olot
											 - 
												
												Societat
												Olot reduirà la intensitat de la música, els llums i les atraccions per les Festes del Tura
											 - 
												
												Societat
												Olot impulsa una campanya per reforçar l’ús social del català
											 - 
												
												Societat
												Dispositiu especial de seguretat per a les Festes del Tura
											 - 
												
												Societat
												Olot rebutja la moció de Salvem les Valls que demanava aturar el projecte de la variant
											 
