Entra en servei la via verda entre Olot i la Fageda d'en Jordà

El vial de més de tres quilòmetres ha suposat una inversió d'1,8 milions

Imatge del nou carril bici, al seu pas per la zona de Ca la Guapa
Imatge del nou carril bici, al seu pas per la zona de Ca la Guapa | Territori
Redacció
23 de desembre de 2024, 16:59

El Departament de Territori ha posat en servei la nova via verda de 3,2 quilòmetres a Santa Pau que completa l'itinerari des d'Olot fins a l'aparcament de Santa Margarida, en ple parc natural de la Zona Volcànica. El vial, que s'ha segregat del recorregut de la carretera GI-524, ha suposat una inversió d'1,8 milions d'euros. La seva posada en marxa ha arribat amb retard, ja que en un principi es preveia que es pogués obrir durant la primavera d'aquest any

"Facilita els desplaçaments de vianants i ciclistes de manera més ordenada i segura, i s'integra paisatgísticament dins el parc natural de la zona volcànica de la Garrotxa", subratlla la consellera de Territori, Sílvia Paneque. La nova via verda connecta el nucli urbà d'Olot amb la urbanització de Can Blanc i, sobretot, amb l'aparcament de la Fageda d'en Jordà.

Segons subratlla la consellera, la via verda completa un recorregut que "relliga Olot amb els punts més emblemàtics del parc natural: l'àrea de Can Serra i la Fageda d'en Jordà, el volcà Croscat i el volcà de Santa Margarida". Paneque ha destacat que la via ha de permetre reduir el trànsit en aquesta àrea, ja que afavoreix la mobilitat activa i descarbonitzada en aquest entorn i s’emmarca en les actuacions que està desplegant el Govern en el marc de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta". En aquest sentit, el nou vial s'afegeix al servei de bus llançadora anomenat Rumbus que es va posar en marxa el 2023. 

La nova via, al seu pas per l'Escola Joan XXIII
La nova via, al seu pas per l'Escola Joan XXIII - Territori

El nou vial té dos trams diferenciats. El primer, que suma 1,3 quilòmetres, enllaça l'avinguda Sant Jordi d'Olot amb l'escola Joan XXII. En aquest cas, discorre pel camí existent del Triai, on s'han instal·lat senyals perquè sigui compartit entre vianants, ciclistes i els vehicles dels residents a la zona. A més, també s'ha millorat la seguretat a la intersecció amb l’avinguda de Sant Jordi (on s'ha posat un nou semàfor).

El segon tram, que té 1,9 quilòmetres, és el que enllaça l'escola Joan XXIII amb la urbanització de Can Blanc de Santa Pau. Aquí, el camí té entre 2,5 i 3 metres d'amplada i passa segregat de la GI-524 (en bona part, paral·lel pel costat nord de la carretera).

A partir de l'escola Joan XXIII, la via verda s’encamina per darrere de l’església de Sant Cristòfol de les Fonts i de la finca de les Gleies fins arribar a l’eix de la carretera GI-524, a l’altura de la intersecció amb la carretera de Batet. En aquest punt, el nou vial travessa la carretera mitjançant un nou pas de vianants amb semàfor.

Seguidament, l'itinerari segueix en paral·lel a la GI-524 fins a l’entrada de la urbanització de Can Blanc (on s’ha desplaçat l’eix de la carretera cap al costat dret, per ordenar els accessos als establiments i finques existents, i facilitar el pas segur de vianants i bicicletes). Des d'aquí, el vial continua en paral·lel a la carretera fins a l'altre extrem de la urbanització de Can Blanc, on enllaça amb la via verda que el Departament va posar en servei el 2020, i que arriba fins a l'àrea d'aparcament del volcà de Santa Margarida

Arxivat a